"Am lucrat la o cafenea, unde eram colega cu asociatul meu. Aveam cafea de origini 100% Arabica. Dar a fost o zi in care am primit o alta cafea, prajita la Bucuresti. A fost o explozie de arome", povesteste acum absolventa de Automatica, care nu s-a gandit niciodata sa lucreze in domeniul in care a studiat si care i-ar fi adus un salariu cu mult mai mare decat cel de barista (n.r.: specialist in prepararea si arta cafelei), in jur de 1.200 lei.

Afacere cu aroma: cafeaua care nu are nevoie de zahar

De aici incepe povestea Gabrielei in afacere, alaturi de asociatul sau, Florin Lemnaru. Si-a dat demisia, pentru ca era vazuta drept o concurenta, si a inceput sa creeze cu pasi mici si banii din salariu ceea ce avea sa devina primul ei business: cafeaua S Coffee. Sub aceasta marca, Gabriela a inceput sa cumpere cafea 100% Arabica, importata din Etiopia, Peru, Guatemala, Columbia si Brazilia de catre o alta firma din Buzau. Cafeaua 100% Arabica este proaspat prajita, poate fi bauta fara zahar, are un nivel mai scazut de cafeina decat cea din comert si este destinata consumului imediat, in maximum o luna, dupa desfacerea pachetului.

Intre timp si-a gasit un nou job, tot ca barista, intr-o alta cafenea din Bucuresti si a continuat sa puna la punct lucrurile si, totodata, sa descopere ce inseamna sa fii antreprenor. In martie 2015 a inregistrat firma, S Coffee, sub forma SRL-D, care nu implica nicio taxa, in iunie a inceput sa se ocupe activ de business si in septembrie a facut o investitie majora: 10.000 euro intr-un espressor luat in leasing, pe care il folosesc la evenimente, iar unul dintre ele a fost Fujitsu Days.

"Nu suntem plini de bani, am facut treptat firma. Am zis ca nici nu vrem sa ne imbogatim, dar hai sa incercam. Am facut firma din bani stransi: ok, acum avem banii acestia cu care putem inregistra firma, avem banii acestia putem incepe sa platim avans pentru espressor", spune fondatoarea S Coffee.

Gabriela Butnaru a explicat ca nu poate face un calcul total al investitiei in business pentru ca ea si asociatul sau au fost nevoiti sa investeasca treptat. Ei nu au reusit nici sa obtina fonduri prin programul SRL-D.

Citeste si:

"Nu as putea face un calcul total, sunt foarte multe cheltuieli minuscule pe are cred ca nicio firma nu le-a pus la socoteala. Spre exemplu, etichetele pentru pachetele de cafea. Ne-am dus la un xerox, unde am scos 10 variante de etichete care nu au fost bune. Ne-am dus si am mai scos alte 10 etichete. Si tot asa", a spus tanara.

In prezent, cei doi asociati castiga bani din vanzarea de cafea ambalata in pachete de 200 grame prin comenzi online si prin prezenta la evenimente cu espressorul de cafea. Fiecare punga de cafea este diferita pentru ca imita motivele din tara din care este adusa, Guatemala, Rwanda si Etiopia, si costa de la 28 lei/punga. Clientii sunt persoane peste 26 ani, freelanceri si oameni de afaceri.

"Momentan este foarte greu, pentru ca in Bucuresti este o explozie de cafenele, de prajitorii si o sa ramana pe piata doar cei care vor sti sa prajeasca si o sa ofere calitate. Este piata, se poate, dar lumea este putin sceptica. Sunt multi concurenti, o data la doua saptamani se deschide o cafenea de specialitate, care au obligatoriu cafea proaspat prajita. Ori au prajitorie proprie, ori iau cafeaua din alta parte", povesteste Gabriela despre cum simte piata pe care concureaza cu branduri ca Illy, Lavazza si Stretto. Ca atare, tanara spune despre ea ca ca nu se poate numi antreprenor pana cand nu o sa se bazeze doar pe firma sa, fara niciun job suplimentar.

Gabriela Butnaru are in plan ca din ianuarie sa organizeze mai multe workshopuri educative despre cafea, beneficiile acesteia si arta cafelei. Momentan, strategia business-ului sau este sa vanda cafea online, dar tanara antreprenoare ia in calcul deschiderea unui mic butic stradal in viitorul indepartat.