Potrivit studiului, pe langa alimentatie, indicata de 83% dintre consumatori, alti factori asociati cu un stil de viata sanatos sunt miscarea (79%), eliminarea stresului si odihna (60%), precum si consumul de apa (50%), conform News.ro

”Comparativ cu ce au facut in ultimul an, semnificativ mai multi romani (56% vs 26%) isi propun pentru anul urmator sa reduca nivelul de stres la care sunt supusi, cu scopul de a-si imbunatati stilul de viata”, potrivit directorului iSense Solutions, Traian Nastase.

Motivele pentru care romanii nu reusesc sa aiba un stil de viata sanatos

Cand vine vorba de motivele pentru care nu reusesc sa aiba un stil de viata sanatos, romanii dau vina pe lipsa timpului (54%), serviciu (40%) si lipsa banilor (35%), urmate de oboseala (32%) si de stres (29%).

„Pentru a ajuta consumatorul modern sa economiseasca timp, brandurile trebuie sa puna accent pe produse sanatoase ce pot fi consumate in mers, cu ambalaje practice si cu gramaj adecvat. De asemenea, sunt incurajate serviciile care faciliteaza consumul de alimente sanatoase la birou, cum ar fi livrarea directa sau instalarea unor automate cu astfel de produse”, se mai arata in studiul citat.

Aproape 60% dintre romani sunt atenti la ceea ce mananca si sunt dispusi sa plateasca cu pana la 10% pentru un produs mai sanatos. Printr-un produs alimentar sanatos, acestia inteleg: sa nu contina E-uri sau conservanti (87%), sa fie bio/eco/organic (55%), sa aiba continut ridicat de vitamine (54%) sau sa aiba un termen de valabilitate redus (43%).

Cat obisnuiesc romanii sa manance in oras

De asemenea, mai mult de jumatate dintre consumatori (53%) considera ca mesele in oras sunt nesanatoase (53%), 40% dintre angajati sustin ca mananca nesanatos la serviciu, in timp ce 34% dintre romani asociaza alimentatia nesanatoasa cu perioada de concediu.

Drept urmare, romanii gatesc acasa cel putin saptamanal (96%), doar 15% mananca in restaurante (excluzandu-le pe cele fast-food) sau cumpara mancare gatita din hipermarket/supermarket, iar 13% mananca la restaurante de tip fast-food.

Stilul vegetarian si produsele bio/eco in randul romanilor

In ceea ce priveste regimurile alimentare, studiul releva ca 40% dintre romani sunt preocupati de dietele de slabire, in timp ce 2% sunt vegetarieni.

O tendinta care influenteaza puternic industria FMCG este orientarea catre produsele bio/eco. Astfel, 70% dintre consumatori au afirmat ca, in comparatie cu acum doi ani, consuma mai multe produse de acest tip, pe care le cumpara direct de la micii producatori (62%), din hipermarket/supermarket (56%), din piata (41%) sau de la targuri cu specific (34%).

Citeste si:

Un alt aspect analizat in cadrul studiului il constituie obiceiurile romanilor in materie de miscare fizica. Astfel, sapte din 10 romani sustin ca fac miscare saptamanal si doi din 10 zilnic, iar principalele activitati fizice preferate sunt mersul pe jos cel putin 30 de minute (practicat de 76% dintre respondenti), mersul pe bicicleta (31%), fitnessul (17%) si sporturile de echipa (12%).

Tehnologia, un factor care ajuta la imbunatarirea stilului de viata

Acelasi studiu remarca rolul tot mai mare pe care il are tehnologia in imbunatatirea stilului de viata – 21% dintre romani isi masoara activitatile fizice cu ajutorul smartphone-ului, 14% folosesc cantarul inteligent, 7% pedometrul, 6% ceasurile inteligente si 5% bratarile de fitness.

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions special pentru Grupul Lowe, online pe un esantion de 1.011 respondenti, membri ai Panelului ResearchRomania.ro, si prin intermediul a trei focus group-uri.

Acesta este primul studiu din cadrul initiativei Bold by Lowe Group, o platforma lansata recent de grupul de comunicare Lowe cu scopul de a analiza principalele tendinte din industrii cheie din Romania.

Datele sunt reprezentative pentru utilizatorii de internet cu varsta de peste 15 ani, din mediul urban din Romania. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3.08%, la un nivel de incredere de 95%.

Sursa foto: Elena Elisseeva / Shutterstock