Cristina Savuica, invitata Live Wall Street din aceasta saptamana, este country manager Lugera & Makler, unul din liderii pietei locale de selectie si plasare de personal, oferind servicii integrate de resurse umane.
Cristina Savuica considera ca pentru o cariera in HR un rol esential il are motivatia. Profilul facultatii absolvite nu este atat de important. Potriivt Cristinei Savuica, salariul mediu al unui HR Manager intr-o companie multinationala se situeaza in jurul cifrei de 1800 euro net lunar, insa aceasta suma variaza in functie de marimea multinationalei, de rezultatele financiare ale respectivei companii, de calitatile ocupantului pozitiei respective.

Maria Buznea:
Care sunt caracteristicile care ofera calitatea unui bun serviciu de recrutare, dupa parerea dumneavoastra?

Cristina Savuica: Serviciile de recrutare de calitate raspund nevoilor clientilor si genereaza valoare adaugata tuturor partilor implicate: clienti, candidati, colegi (colectivul care lucreaza la un proiect).
Pentru a oferi servicii de recrutare de calitate, e necesara intelegerea nevoilor clientilor, cunoasterea pietei, orientare spre client, cunostinte de specialitate, atitudinea pozitiva in fata provocarilor si, mai ales, pasiune pentru munca depusa. O echipa „Unconditionally YES!”, care isi asuma responsabilitati si lucreaza din entuziasm, garanteaza succesul oricarui proces de recrutare. De asemenea, e foarte important sa aplici metode neconventionale de recrutare si sa iti folosesti networkingul.

Maria Simionescu: Care sunt cele mai importante secrete ale unui specialist de elita in headhunting?

Cristina Savuica: Specialistul in headhunting este comunicativ, creativ, inteligent, perseverent si discret, cu o mare putere de convingere, informat, deschis, intelege foarte bine profilul cautat, dar si valorile companiei client si are un crescut simt al valorii. „Secretul” specialistului in headhunting consta in abilitatea acestuia de a identifica „valoarea” si de a o aduce acolo unde este nevoie de ea. Headhunter-ul este, cu alte cuvinte, „the matchmaker”.

lucretia: Cat de important este profilul facultatii pentru o cariera in Resurse Umane?

Cristina Savuica: Pentru o cariera in resurse umane, motivatia este mai importanta decat profilul facultatii absolvite. Gandirea pozitiva, orientata spre succes, onestitatea, deschiderea, capacitatea de a rezolva probleme constituie cateva din trasaturile celor care-si doresc o cariera in HR.

La Lugera & Makler, spre exemplu, consultantii sunt absolventi de Studii Economice, Litere, Psihologie, Sociologie, Istorie, etc. Am initiat un program de voluntariat, care nu impune niciun fel de restrictie legata de profilul studiilor: sunt selectionati cei mai buni si cei mai motivati candidati, care isi doresc cu adevarat o cariera in HR.

Mark: Care este salariul mediu al unui HR Manger de multinationala?

Cristina Savuica: Salariul mediu al unui HR Manager intr-o companie multinationala se situeaza in jurul cifrei de 1800 euro net lunar, insa aceasta suma variaza in functie de marimea multinationalei, de rezultatele financiare ale respectivei companii, de calitatile ocupantului pozitiei respective, etc.

Mariana: Care este cel mai mare salariu oferit unui angajat recrutat de dvs in industria IT?

Cristina Savuica: Pentru pozitiile de top din industria IT, cel mai mare salariu oferit unui angajat recrutat prin intermediul Lugera & Makler a fost de 3000 de euro net, lunar. Pentru pozitiile de specialisti in IT, marja superioara a salariilor oferite de clientii nostri se situeaza intre 2000-2300 euro net lunar.

Mirela Comancianu: Cat timp pe zi acordati afacerii si cat timp va mai ramane liber ?

Cristina Savuica: O afacere de succes, cum e Lugera & Makler, presupune dedicare si rapeste mult din timpul „liber”. Am zile cand ajung la birou la 10 si plec la 18, si zile cand ajung la 8 am si plec la 10 pm. Important e ca ma simt bine cu ceea ce fac si merg cu placere la birou.

Andreea Amiceanu: Situatia mea este urmatoarea: de 3 ani (de cand am terminat facultatea) lucrez in audit si servicii conexe. Am inceput sa lucrez la aceasta societate, in urma unui stagiu in timpul facultatii. M-au vazut, m-au placut, m-au luat. Eu am fost incantata de colectiv si de cat de apreciata eram eu, dar si munca mea. Insa stiam de pe atunci ca nu acesta e domeniul in care m-as vedea si peste 3-5 ani, deoarece eu in facultate imi doream Marketing dar pentru ca nu am gasit nimic atunci, am ales asta. Ca atare, dupa 3 ani foarte buni, as putea spune, am incercat ceva, am zis eu, un pic mai diferit: control financiar in cadrul unei societati. Constat acum, insa, ca nu ma pot minti in continuare si simt nevoia sa incerc ce mi-am dorit din start; dar e o problema: nu am deloc experienta in acest domeniu, si doar cu interesul meu deosebit nu stiu cata putere de convingere pot avea. Imi puteti da un sfat in acest sens? Am sanse sa ma reorientez si daca da, ce ar trebui sa fac, ce strategie sa adopt?

Cristina Savuica: Daca suntem onesti fata de noi insine si motivati sa schimbam ceva in vietile noastre, nu va fi foarte dificil sa aducem „visele” in realitate, sa le implinim. Reorientarea in cariera depinde foarte mult de motivatie, de dorinta de a invata si a imbratisa o noua cariera de pe o pozitie mica (de entry level, junior sau chiar incepand cu un program de voluntariat).

Pe langa toate acestea, mai sunt necesare unele abilitati specifice domeniului (marketing): o fire comunicativa, deschisa, flexibilitate, onestitate, ambitie, capacitate de a invata lucruri noi.
Daca doriti un job in marketing, puteti incepe prin elaborarea unui CV care sa puncteze faptul ca sunteti motivata de o pozitie in domeniu si care sa evidentieze acele calitati care sunt cautate, in genere, de angajatori. Apoi, impreuna cu o scrisoare de intentie, puteti sa abordati direct companiile care va intereseaza si care v-ar putea oferi un mediu de lucru in care v-ar face placere sa activati. Nu uitati sa precizati ca acceptati si o pozitie de voluntar / junior in acest domeniu.

Am sa va dau si exemple concrete: am in companie o colega care vine dupa 3 ani de lucru in audit, intr-o firma din Big 4. Si-a dorit foarte mult resurse umane, a venit la noi si a intrat pe pozitie de junior. Am alte 3 colege care, in ultimii 10 ani, au lucrat in proiectare, si-au dorit foarte mult resurse umane si au reusit sa ne convinga.

Puteti sa aplicati la anunturile specifice care apar pe site-urile de cariere sau chiar in cadrul companiilor de HR, insa sfatul nostru este acela de a va incepe cariera in marketing de pe o pozitie de incepator, pentru care nu este imperios necesara experienta in domeniu.

Silvia Denisa: Va rog, faceti un top 3 al celor mai interesante domenii de activitate in ceea ce priveste dinamica resurselor umane in acest an.

Cristina Savuica: 1. outsourcing
2. IT
3. financiar - bancar

Saptamana viitoare, invitatul Wall-Street Live este Marius Ghenea, presedinte al companiei de distributie IT Fit Distribution. Click aici pentru a afla mai multe despre modul in care ii poti adresa intrebarile tale legate de antreprenoriat, IT si comert electronic.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Live »


Setari Cookie-uri