Doua treimi dintre cei chestionati raspund la unison: rezolvarea problemelor legate de personal, mai precis mentinerea interesului fata de activitatea echipei sau companiei.

Motivarea este elementul care creaza coeziunea echipei si ii confera rezistenta fata de influentele perturbatoare sau chiar distructive venite din exterior.

Specialistii de la Competent Consulting au studiat modul in care personalul unor companii romanesti le-a condus spre faliment. In felul acesta, au identificat trei situatii specifice:
- oamenii nu erau de acord cu obiectul de activitate al companiei,
- oamenii nu erau de acord cu modul in care se actiona in companie,
- oamenii nu erau de acord cu rolul lor in acea companie.

De exemplu, in cadrul unei companii de service auto infiintate in 2005, care angajase mecanici auto ce-si desfasurasera anterior activitatea in mod independent:
- o parte dintre mecanici nu acceptau ideea ca se vor ocupa doar de o anumita marca de automobile,
- altii refuzau sa respecte procedura de buna practica prescrisa de catre fabricant, insistand pe flerul si experienta lor,
- in timp ce altii au respins cerinta de a se specializa pe o anumita categorie de interventii, insistand pe ideea de a se ocupa de toate componentele defecte pe care le identificau.

Rezultatul?
O investitie in valoare de zeci de mii de euro pentru franciza, precum si cheltuielile legate de chiria spatiului si de publicitate, erau in pericolul de a fi irosite datorita incapacitatii managerului de a-si motiva oamenii, de a-i determina sa actioneze in interesul companiei.

Periodic, orice manager ar trebui sa verifice daca membrii echipei sale au raspunsul adecvat la urmatoarele intrebari: - Care este obiectivul?
- Cum anume ne indeplinim obiectivul?
- In ce fel contribui eu la indeplinirea acestui obiectiv?

Un bun manager detecteaza din timp raspunsurile ezitante sau neadecvate la aceste intrebari si ia masuri pentru corectarea lor.
In esenta, exista doua modalitati pentru a face acest lucru:
- definirea si impunerea aplicarii unui set strict de reguli si proceduri,
- alinierea valorilor personalului cu cele ale companiei.

Sursa: http://www.baniinostri.ro/stiri/stiri.php?ContentID=6668

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Management »



Setari Cookie-uri