Saptamanal, in fiecare zi de joi, Wall-Street iti aduce ghiduri si instrumente. Din lumea managementului, antrepenoriatului, marketingului sau vanzarilor, din domeniul financiar, al bursei de valori si din orice altceva doresti sa regasesti pe site si ne ceri acest lucru trimitandu-ne un mesaj. Astazi, rubrica de Management debuteaza cu un scurt ghid util mai ales celor care au drept principala preocupare PR-ul.
Renumele unei companii creste odata cu o campanie publicitara puternica. Pana la urma, scopul publicitatii este sa iti faca firma cunoscuta. Principalele arme de atac de care vei avea nevoie pentru acest lucru sunt o mapa de presa, un material despre istoricul companiei, comunicatele, ideile, articolele sau advertorialele referitoare la afacerea ta. Totusi cel mai important ramane comunicatul de presa.

Daca te intrebi ce anume ar trebui sa intre intr-un comunicat de presa gandeste-te la subiecte interesante si de actualitate. Spre exemplu: aparitii online; informatii pretioase cu privire la schimbari in management sau in serviciile oferite; informatii speciale ce pot fi obtinute online; orice produs sau metodologie care se afla sub licenta ta si pe care-l oferi prin servicii de consultanta; anuntarea unor articole, evenimente sau aparitii; ghiduri, sfaturi si tehnici, si asa mai departe.

O campanie publicitara care foloseste comunicate de presa ar trebui sa inceapa cu un plan bun. Cu cat iti vei face compania sa para mai interesanta cu atat vei dobandi mai mult prestigiu. Acesta din urma este important pentru ca iti poate aduce genul de credibilitate pe care nu o poti cumpara prin reclame. Cand redactezi un comunicat de presa scopurile tale trebuie sa fie unicitatea, promtitudinea, si mai ales sa te faci cunoscut. Odata ce reusesti acest lucru, atat profilul companiei tale cat si standardele selectarii clientilor vor creste. O poveste de succes care iti face reclama gratuita valoreaza cat o campanie publicitara de sute si mii de dolari.

Exista cu siguranta tendinta de a scrie comunicate de presa de actualitate chiar daca scopul acestor comunicate este de a-ti face reclama. Acest lucru nu este pe placul redactorilor, de aceea e foarte important sa compui un comunicat de presa care sa le fie pe plac. Daca le oferi reporterilor stiri pe gustul cititorilor vei dobandi imediat credibilitate in ochii lor si vei fi pe cale sa obtii o deschidere importanta pentru promovarea firmei tale.

Nu exista garantii ca orice comunicat de presa va fi publicat cu siguranta, dar daca abordarea ta este perseverenta, profesionala si de actualitate si ai de-a face cu redactori cunoscuti ai unor publicatii respectabile, exista o posibilitate destul de mare ca materialul tau sa fie publicat.

Comunicatele de presa iti ofera in plus ocazia de a comunica cu clientii. Punand aceste comunicate pe site-ul companiei iti poti face reclama printre clienti. De asemenea iti poti intari credibilitatea si strategiile de marketing.

Daca nu stii exact ce teme ai putea aborda intr-un comunicat de presa, ia in considerare
urmatoarele idei si decide care se potrivesc mai bine afacerii tale:

1. Pornirea unei afaceri noi
2. Introducerea unui produs nou
3. Sarbatorirea unei aniversari
4. Anuntarea unor restructurari in companie
5. Publicarea unei serii de articole
6. Deschiderea unor reprezentante
7. Obtinerea unui premiu
8. Obtinerea unei programari
9. Participarea la o actiune de caritate
10. Inaugurarea unei strategii deosebite
11. Anuntarea unui parteneriat
12. Schimbarea numelui companiei sau produsului
13. Compania, produsele sau directorii apar intr-o revista devenind cunoscuti
14. Anunturi ca esti gata sa dai declaratii pe anumite subiecte de interes public
15. Declararea unei luari de pozitie cu privire la o problema de interes local, regional sau national
16. Anuntarea unor aparitii in public la televiziune, radio, sau in persoana
17. Lansarea unui site pe internet
18. Anunturi prin care informezi publicul despre punerea la dispozitia sa a unor informatii gratuite
19. Anuntarea unei etape decisive in istoricul companiei
20. Dobandirea unui client nou, important
21. Marirea sau innoirea afacerii
22. Stabilirea unui acord de vanzare deosebit
23. Depasirea unei crize sau a unei provocari neobisnuite
24. Restructurarea afacerii sau a modelelor sale
25. Formarea unui serviciu de consultanta pentru clienti
26. Anuntarea rezultatelor unor cercetari sau sondaje pe care le-ai sponsorizat
27. Anuntul ca un membru din organizatia ta a fost numit intr-o pozitie de conducere intr-o comunitate, sau intr-o organizatie profesionala sau caritabila
28. Sponsorizarea unui workshop sau a unor seminarii
29. Sublinierea unor declaratii publice cu privire la viitoare tendinte sau conditii in afacerile proprii
30. Formarea unui parteneriat sau unei aliante noi si strategice

Desigur, acestea sunt doar cateva idei care te pot ajuta pentru inceput. Tine minte ca daca un comunicat de presa este bine scris aproape orice eveniment poate fi transformat intr-o stire. Cheia este simpla: Ofera-le redactorilor informatii de actualitate si s-ar putea sa se lase convinsi.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Management »



Setari Cookie-uri