Succesul GroupOn pe plan international a inspirat mii de alti jucatori sa incerce ceva similar. Si cine ii poate invinovati? GroupOn a atras 60 de milioane de abonati si investitii de peste 1 mld. $, a generat venituri anuale de 760 mil. $. Companii mari precum Facebook, Google, Yelp, OpenTable sau Travelzoo au lansat sau vor lansa in viitorul apropiat servicii similare.

Pentru a avea succes pe aceasta piata, mici firme incearca abordari diferite, dar cu aceeasi idee de baza – a oferi clientilor finali reduceri la servicii si produse ale altor companii, castigand din comisioane.

Adreseaza-te anumitor comunitati specifice

In SUA au aparut deja mai multe site-uri extrem de bine targetate. Esti afro-american? Incearca ofertele BlackBiz. Ai un business mic? Incearca GroupPrice. Esti homosexual? Intra si cauta oferte pe DailyPride.

In noiembrie, doi antreprenori evrei au lansat JDeal.com. Printre reduceri se numara bilete la jumatate de pret pentru Maccabeats, un grup a cappella format din evrei. JDeal a atras in cateva luni peste 8.000 de abonati si ofera comerciantilor “comisioane mari, uneori si de 60%”. JDeal a adus celor doi antreprenori venituri de 100.000 $ in primele saptamani de la lansare, site-ul urmand sa genereze anul acesta afaceri de 0,5 mil. $, scrie New York Times.

Axeaza-te doar pe anumite regiuni, bine delimitate

GroupOn are oferte in peste 500 de piete, in 42 de tari, inclusiv Romania. Cum poti concura cu asta? Pentru zeci de antreprenori, solutia este sa acaparezi atentia dintr-o anumita regiune foarte clar delimitata si sa fidelizezi clientii.

In SUA, fratii Rob si Wendy Jaffe au lansat in sudul Californiei, in regiunea Conejo Valley, o localitate cu o comunitate redusa, Connejo Deals.

“Atunci cand vezi ofertele concurentilor, par foarte bune. Dar apoi vezi distanta pe care trebuie sa o parcurgi si nu mai comanzi, ramai dezamagit”, spune Rob Jaffe. “De aceea am creat un site de reduceri pentru o comunitate relativ mica, dar care nu are acces la alte oferte. De asemenea, fidelizarea lor este mai usor de realizat”.

Si daca GroupOn ar incepe sa ofere cupoane si pentru acea regiune? “Nu imi fac griji”, spune Rob Jaffe. “Sediul companiei este in Chicago, noi il avem aici. Oamenii apreciaza aceasta apropiere fizica, multi dintre clienti ne cunosc deja si fata in fata si acest lucru nu este de neglijat.

Citeste si:

Connejo Deals are peste 10.000 de abonati, la cateva luni de la lansare.

Niseaza-ti ofertele

GroupOn se adreseaza maselor de oameni, evitand zonele extrem de nisate. De exemplu, este greu de crezut ca vei gasi oferte pentru sampoane anti-alergice pentru caini. Concurentii din SUA au inteles aceasta lipsa a GroupOn si a clonelor sale si au inceput sa lanseze business-uri extrem de nisate in care ofera clientilor produse pe segmente precum ecologie, excursii in aer liber sau produse pentru animale.

PetSimply (foto) a avut recent o campanie pentru samponul pentru caini mentionat anterior. Cei doi fondatori ai site-ului au incheiat contracte cu mai mult de doua duzini de companii de produse pentru animale si au atras peste 10.000 de abonati, de la lansarea din 14 februarie.

Creeaza un site “satelit”

De ce sa concurezi direct cu ceea ce deja exista pe piata, in loc sa profiti de faima lor si sa creezi un business adiacent? Astfel, o firma din SUA permite celor ce au achizitionat cupoane sa le revanda pe o platforma proprie, taxand pe acestia o anumita suma de bani fixa si 8% din valoarea vanzarii. O alta firma, Yipit, agrega oferte ale peste 360 de site-uri de cupoane, adaugand saptamanal circa 20 de site-uri noi, de peste tot din lume. Vara trecuta, Yipit a atras o investitie de 1,3 milioane, castigand pondere din vanzarile pe care le genereaza pentru site-urile agregate.

Un alt business adiacent este acela al crearii de site-uri similare cu GroupOn. Frma Agriya, din India, creeaza site-uri clonate dupa Groupon pe care apoi le vinde.

Sursa foto: New York Times

Consideri ca vom asista si in Romania, in curand, la aceste business-uri nisate? Care dintre aceste modele de business crezi ca ar putea avea succes?