De altfel, managerul cred ca nici de aceasta data companiile care au cumparat o parte din drepturile TV ale Ligii 1 nu vor iesi in castig, chiar daca suma platita este de trei ori mai mica.

RCS&RDS a castigat licitatia pentru sezoanele 2011-2014 pentru primul pachet de difuzare a meciurilor din Liga 1, cu 13,2 milioane de euro (fara TVA), iar, principalul competitor, Romtelecom, a cumparat pachetul al doilea cu 12,9 milioane de euro (fara TVA). Totodata, pachetul numarul 8 a fost cumparat de catre Antena TV Group (Antena 1, GSP TV Antena 2, Antena 3, Euforia TV) cu 10,5 milioane de euro.

"Sumele platite sunt imposibil de compensat. Nu cred ca decizia de achizitie a fost una economica, ci mai degraba una de imagine", a spus Marian Petcu pentru Wall-Street.ro

Pe de alta parte, pachetele 3,4,5,6,7 si 9 nu au fost cumparate, iar pentru acestea s-ar mai putea organiza inca o licitatie sau meciurile din aceste pachete vor ramane nedifuzate.

Petcu adauga ca achizitia a doar trei pachete dintre cele noua scoase la licitatie este un lucru normal avand in vedere preturile mari impuse de Liga Profesionista de Fotbal (LPF).

Pretul stabilit de LPF pentru inceperea licitatiei a fost de 12,9 milioane de euro (4.300.000 euro/sezon competitional) la care se adauga TVA pentru fiecare pachet, cu exceptia pachetelor 8 si 9, pentru care pretul de pornire a licitatiei a fost pentru fiecare dintre ele, de 10,5 milioane de euro (3.500.000 euro/sezon competitional), fara TVA.

Citeste si:

"Este un rezultat normal generat de lipsa totala de profesionalism a conducerii Ligii si a ruperii lor de realitate, este un rezultat al modului de a gandi afacerile ca la inceputul anilor '90, dar si a scaderii dramatice a nivelului fotbalului in Liga 1. Era oarecum de asteptat sa ajungem aici. In conditiile in care piata de publicitate scade dramatic de trei ani de zile, e normal ca televiziunile sa nu isi mai permita astfel de investitii. Si s-au gandit probabil ca le va fi mai usor sa suscite interesul telespectatorilor, dar si al advertiserilor, pe un sigur pachet, alternative fiind sa isi disipeze eforturile pe mai multe meciuri", explica oficialul Starcom MediaVest Group.

Pe langa pretul mare al pachetelor si scaderea pietei de publicitate pe televiziune de la 337 milioane de euro in 2008 la 209 milioane de euro anul trecut (conform Initiative Media) un alt motiv este si scaderea continua a audientelor meciurilor.

"Lipsa de performante la nivel international, scandalurile, aranjamentele, au condus la o scadere a interesului publicului pentru Liga 1", a mai declarat Petcu.

In acest context mai este fotbalul o investitie rentabila pentru operatori si televiziuni?

"Mai este, evident ca da, dar, doar daca investitita e facuta profesionist, daca partenerii sunt profesionisti si daca pretul platit este unul corect pentru ambele parti", explica managerul.