Pandora Media, care opereaza mai multe posturi de radio pe Internet, a atras 235 milioane de dolari printr-o oferta publica initiala efectuata saptamana aceasta la New York. Pretul plaseaza valoarea companiei americane la 2,5 miliarde de dolari, transmite Reuters.

O companie de radio online a obtinut 235 MIL. $ prin IPO

O companie de radio online a obtinut 235 MIL. $ prin IPO

Dupa cresterea de 170% a actiunilor LinkedIn luna trecuta, specialistii se arata ingrijorati ca o combinatie intre ignoranta unor investitori privati si oportunisti financiari de pe Wall Street alimenteaza o crestere nesustenabila la unele oferte publice initiale.

“Avand in vedere ce s-a intamplat cu LinkedIn, s-a creat multa exuberanta in jurul acestor actiuni”, a declarat pentru Financial Times Lise Buyer, un consultant pe IPO-uri din Silicon Valley.

Citeste si:

Alte IPO-uri mult asteptate, cum ar fi Renren, cunoscut ca Facebook-ul Chinei, au scazut considerabil. Actiunile Raren, care s-au vandut initial la 14 dolari, au crescut la 24 de dolari la inceputul lunii, dar de atunci au scazut pana sub 8 dolari. Si pretul actiunilor LinkedIn a scazut cu 39% fata de nivelul de varf.

Actiunile Pandora au scazut la 17,42 de dolari pana la inchiderea sedintei bursiere din New York, care insa reprezinta aproape de doua ori pretul de 9 dolari pe care oficialii companiei au declarat ca-l asteapta, in urma cu doua saptamani.

Interesul mare pentru actiunile Pandora vine in ciuda faptului ca aceasta nu a reusit sa obtina profit, in cei 10 ani de la infiintare, iar aproximativ jumatate din veniturile din vanzari ajung la companiile de muzica.