Agentia McCann Erickson pleaca acasa cu doua Grand Prix-uri pentru campania de comunicare prin care batonul de ciocolata Rom si-a pus pe ambalaj steagul american, scrie AdAge.com.

Este pentru prima data cand o agentie din Romania castiga astfel de premii la Cannes Lions. Cele doua Grand Prix-uri au fost castigate la sectiunile “promo & activation” si “direct”.

Potrivit lui Terry Savage, presedintele festivalului, cand Romania a castigat la Cannes primul Leu de bronz, presedintele tarii, Traian Basescu, a insistat sa viziteze agentia castigatoare. Astfel, jurnalistii revistei Campaign se intreaba ce se va intampla acum, cand McCann Erickson a castigat nu unul, ci doua trofee Grand Prix Lions, ambele pentru campania Rom.

Alexander Schill, director executiv al grupului Serviceplan si presedintele juriului Cannes Lions, a explicat cum campania American Rom este cel mai bun exemplu de marketing direct. “Rom este un exemplu de lucrare care te captiveaza. Am cautat o campanie care ajunge direct in inima consumatorului, iar American Rom a reusit acest lucru”.

Campania a fost o cascadorie de PR, menita sa trezeasca “patriotismul reactiv” al romanilor, spunea pentru wall-street.ro Adrian Botan, Creative Partner al McCann Erickson.

Explicatia campaniei Rom: Voiam sa cream un soc care sa trezeasca patriotismul romanilor

Explicatia campaniei Rom: Voiam sa cream un soc care sa trezeasca...

Ideea schimbarii ambalajului a aparut in urma unui studiu prin care McCann Erickson urmarea sa afle ce e “autentic romanesc” pentru tinerii din Romania.

Citeste si:

Ciocolata Rom, unul din cele mai longevive branduri romanesti, care si-a pastrat reteta din 1964, a facut anul trecut o miscare radicala: a inlocuit steagul romanesc de pe ambalaj cu cel american si a trecut la sloganul “The taste of coolness”.

Campania “Noul Rom” a avut ca obiectiv transformarea batonului de ciocolata Rom, nascut in anul 1964, intr-un brand relevant pentru tineri.

Ideea de la care a pornit intreaga campanie a fost aceea de a stimula sentimentul national in randul tinerilor din Romania, iar acest lucru a fost posibil prin aparenta transformare a batonului Rom dintr-un produs puternic romanesc intr-unul americanizat, cu steagul american in locul celui romanesc pe ambalaj.

Enoiu, McCann: Premiile de la Cannes sunt cea mai mare realizare. Ma pot retrage fericit in 2015

Enoiu, McCann: Premiile de la Cannes sunt cea mai mare realizare. Ma pot retrage fericit in 2015

Enoiu, McCann: Premiile de la Cannes sunt cea mai mare realizare....