IPG este unul dintre investitorii timpurii ai Facebook, grupul cumparand in 2006 datorita unui parteneriat strategic aproximativ 0,4% din companie pentru mai putin de cinci milioane de dolari.

Pretul tranzactiei evalueaza Facebook, cea mai populare retea de socializare la nivel mondial, la circa 65 de miliarde de dolari, in timp ce urma cu cinci ani, reteaua valoara doar 1-2 miliarde de dolari.

Oficialii Interpublic nu au spus niciodata exact care este procentul actiunilor detinut la Facebook, dar surse apropiate grupului au afirmat ca acesta controleaza “mai putin de jumatate din 1% “ din reteaua de socializare.

Interpublic a castigat dreptul de a investi in Facebook datorita promisiunii de a cheltui aproximativ 10 milioane de dolari din bugetele de comunicare ale clientilor din portofoliu pentru cumpararea de spatiu publicitar pe reteaua de socializare, conform Financial Times. La vremea respectiva, acesta era un mare avantaj pentru reteaua de socializare care isi dorea sa castige in popularitate datorita asocierii cu diferiti advertiseri.

Citeste si:

Pe de alta parte, la fel ca alte grupuri media, Interpublic face investitii mici in companii din zona tehnologiilor noi pentru a gasi parteneriate strategice si a avea un potential castig.

Tranzactia cu Interpublic plaseaza Facebook la o valoare similara cu cea de 70 de miliarde de dolari, o suma rezultata in iunie anul acesta cand fondul de investitii GSV Capital Corp a cumparat 225.000 de actiuni la Facebook la un pret mediu d 29,28 de dolari bucata.

Facebook este cea mai mare retea de socializare din lume cu peste 750 de milioane de utilizatori.

Sursa foto: Grupul Interpublic