In schimb, exista o diferenta importanta in privinta statutului profesional. Practic, barbatii sunt prezentanti in 39 dintre reclamele studiate in situatii profesionale, in timp ce in cazul femeilor sunt doar 24 de astfel de situatii.

Majoritatea produselor si serviciilor comerciale promovate pe televiziune exploateaza imaginea femeii devotate familiei (partenerului) si a barbatului care asteapta sa fie ingrijit. De asemenea, barbatii apar adesea in situatii de joc sau activitati de timp liber.

Pe de alta parte, studiul arata ca aproximativ 60% dintre produse si servicii sunt prezentate in voice-over de barbati. Voice-over este acea persoana care nu se vede in reclama, ci doar se aude. Aceasta descrie procesele, calitatile si proprietatile produsului sau serviciului promovat, incurajeaza consumul si comunica sloganul.

Citeste si:

“Este recomandata promovarea unor atitudini și comportamente care nu discrimineaza sau pot incuraja acte de discriminare. Se impune o atitudine echilibrata atunci cand sunt promovate atitudini si comportamente care accentueaza diferente de status si de gen”, afirma oficialii organizatiilor care au realizat studiul.

In cazul copiilor prezenti in reclame exista un raport egal intre genuri. Cel mai adesea, copiii apar in reclamele care promoveaza produse alimentare sau de curatenie. De asemenea, foarte multe reclame prezinta familii in formula cu doi copii (baiat si fata).