Saulea mai negociase cu cei de la Spar Inc si inainte sa vanda BIP catre IMSG, insa la acel moment americanii investeau doar cunostinte in businessurile in care voiau actiuni, nu si bani. Astfel, Eugen Saulea, fondatorul BIP Grup, a ales in decembrie 2007 sa vanda jumatate din business catre IMSG, tranzactia fiind in jurul a circa 3,3 milioane de dolari.

La inceputul lui 2011 discutiile dintre BIP si Spar au reinceput pentru ca la finalul anului cei de la IMSG urmau sa iasa din actionariatul BIP.

Practic, pachetul detinut de britanici a fost revandut catre americanii de la Spar, grup cu afaceri de 35,5 milioane de euro in primele noua luni din 2011. Saulea nu s-a oprit aici si a mai cedat americanilor 1% din actiunile companiei cu o cifra de afaceri de 3,8 milioane de euro anul trecut.

O noua tranzactie in aproximativ o luna
Ba mai mult, le-a prezentat acestora un an doilea business, compania Pella Events care a fost infiintata in 2008 si care anul trecut a ajuns la venituri de 3,1 milioane de euro si in jur de 880 de angajati.

Iar acum este in negocieri cu acestia si cu un competitor european al Spar pentru vanzarea unui pachet din Pella Events, companie care are clienti precum Electrolux, Procter & Gamble, Kaercher, Bosch, Kraft Foods, Unilever, GlaxoSmithKline (GSK), Fabryo, Metro, Real, Carrefour, De Silva, Interbrands, Cristim sau Tymbark.

Spune ca in aproximativ o luna se va finaliza si aceasta tranzactie, in prezent negociindu-se pretul pentru pachetul de actiuni care urmeaza sa fie vandut.
Nu precizeaza care a fost valoarea tranzactiei in cazul BIP Grup si nici valoarea la care ar putea ajunge in cazul celei de-a doua companii.

De ce a ales insa sa cedeze de aceasta data pachetul majoritar din BIP, un business pe care l-a fondat in 2004 cu doar 5.000 de euro?

Cum sa cresti in patru ani un start-up de 5.000 de euro intr-o multinationala de milioane

Cum sa cresti in patru ani un start-up de 5.000 de euro intr-o...

“Este o decizie doar la nivel de partajare de actiuni, nu si de decizie. La nivel de operatiuni curente, deciziile le iau tot eu, in timp ce deciziile importante, strategice le luam impreuna”, spune pentru wall-street.ro, Eugen Saulea (35 de ani).

Adauga ca un alt motiv pentru care a ales sa cedeze inca 1% din actiuni a fost impactul pe care il poate avea Spar in dezvoltarea BIP prin intermediul investitiilor pe care americanii le vor face in business in urmatoarea perioada.

Investitie de un milion de euro
Practic, in primul trimestru din acest an Spar ar trebui sa investeasca circa un milion de euro, in jur de jumatate din suma urmand sa fie utilizata pentru dezvoltarea BIP in Romania.

In prezent compania este unul dintre cei mai mari jucatori pe piata locala de trade marketing (publicitate la punctul de vanzare), un domeniu pe care Saulea il estimeaza la circa 10-12 milioane de euro. Printre principalii competitor ai BIP Grup se numara companiile Grup Sapte, FMCG Merchandising, Mercury 360, IPP Merchandising si MPC (Merchandising Provider Company).

Pe piata locala banii vor fi folositi in special pentru a atrage alti clienti pentru ca modelul de business al BIP presupune sa sustina cheltuielile la inceputul colaborarii cu un client nou, suma fiind recuperata abia dupa o luna de contract. Astfel, daca in ultima perioada compania nu si-a mai permis sa faca acest lucru, pe viitor va putea atrage noi clienti datorita fondurilor disponibile.

Citeste si:

La finalul lui octombrie anul trecut, BIP Grup avea in jur de 700 de angajati si lucra pentru branduri precum Coca Cola, Philip Morris, BAT, JTI, Zarea, Kraft Foods, Nestlé, Ursus Breweries, Metro, Monte Bianco, De Silva, Agroalim, Interbrands, Impex Bock, Overseas sau Alexandrion.

Iar inceputul de an nu este deloc rau. Saulea estimeaza o crestere a afacerilor de 30-35% fata de anul trecut. De altfel, fondatorul BIP Grup tocmai a incheiat un contract de circa un milion de euro cu o companie din FMCG.

Extindere in Bulgaria, Serbia si, probabil, Ungaria
Pe de alta parte, cealalta jumatate din suma de un milion de euro care va fi investita de Spar urmeaza sa fie utilizata pentru dezvoltarea companiei in Serbia, Bulgaria si, eventual, Ungaria.

Despre o extindere in tarile din jur s-a pus problema inca de acum cativa ani, ba chiar s-a facut si o cercetare asupra acestor piete. Insa planurile au ramas pe hartie, pentru ca din cauza crizei fondul de investitii IMSG a platit doar jumatate din cele 3,3 milioane de dolari pe care trebuia sa le investeasca in BIP.

In afara de dezvoltarea BIP Grup si vanzarea Pella Events, antreprenorul vrea sa se ocupe de cresterea unei unei afaceri pe care a lansat-o in 2010. Aceasta se numeste ESSA Sales & Distribution si activeaza in domeniul vanzarilor si distributiei.

„Pentru moment, aceasta companie este doar ca entitate juridica, urmand ca ulterior sa investesc in dezvoltarea acesteia. Ca si in cazul primelor doua afaceri, intentia mea este de a creste afacerea si ulterior de a o vinde partial sau total”, afirma Eugen Saulea.

Iar daca prioritatea lui Saulea pentru urmatorii doi, trei ani este extinderea BIP Grup in regiune, in schimb, in aproximativ 4-5 ani isi doreste sa se ocupe mai mult de ESSA Sales & Distribution

“Intentia mea este de a dezvolta afacerea ESSA, mai exact de a valorifica oportunitatile oferite de lipsa de personal cu experienta in domeniul vanzarilor. Sunt ca formare om de vanzari si, in final, ma voi intoarce la vechea mea meserie, cea care m-a ajutat sa ma formez professional”, afirma Saulea.

Antreprenorul in varsta de 35 de ani a absolvit Academia de Studii Economice din Bucuresti si a inceput sa lucreze in vanzari inca din studentie.

De-a lungul anilor, a lucrat la Efes Romania, Murfatlar si Brau Union Romania (in prezent Heineken Romania). In 2004, inainte de a-si incepe propria afacere, ocupa in acelasi timp trei functii in cadrul Brau Union: director national pe conturi speciale, director regional pe Bucuresti si director national de vanzari pe Republica Moldova.