Prezenta online a unei companii este esentiala. Obiectivele unui website variaza insa de la o companie la alta. Pentru unele, internetul este o piata de desfacere. Altele il utilizeaza ca pe un canal de comunicare si suport pentru strategiile de marketing.

Avantajele pe care le ofera unei companii prezenta pe internet sunt evidente, vizibilitatea si prezentarea eficienta a serviciilor oferite fiind doar doua dintre acestea. “Astazi, daca nu esti prezent pe internet, nu existi”, spune Daniel Ciobanu, director executiv al companiei DNL Web Design. “Internetul trebuie privit ca o parte a mixului de comunicare careia ii trebuie acordata atentia cuvenita, in functie de profilul companiei”, afirma si Vlad Tocae, de la firma Rom Net.

Desi nu exista o reteta unica, este foarte important modul in care este realizata prezentarea online a unei companii, deoarece o conceptie grafica bine facuta invita vizitatorul sa petreaca mai mult timp pe respectivul site. “Functionalitatea si, mai ales, optimizarea pentru Google sunt doua criterii foarte importante. In general, criteriile sunt cam aceleasi pentru grafica de publicatii. Sunt niste reguli clare de paginatie si redactare, care se aplica in mare parte si pe web”, explica Daniel Ciobanu. “Desi sunt designer si ar trebui sa spun ca designul e cel mai important lucru intr-un site, nu e asa”, spune Marius Ursache, chief creative officer la Grapefruit. “Conteaza mult mai mult informatia, functionalitatea si modul in care site-ul interactioneaza cu vizitatorii. Bineinteles, conceptia grafica e importanta si din punct de vedere estetic, insa mai important e modul in care ea ajuta la crearea unei experiente unice pentru vizitator”, completeaza el.

Citeste si:

Vlad Tocae este de parere ca, pentru a avea o comunicare unitara si pe internet, trebuie respectate “guideline”-urile de comunicare generale ale companiei. “Partea grafica este importanta, dar, de asemenea, trebuie tinut cont si de intuitivitate, navigare, pozitionarea informatiei in pagina si, nu in ultimul rand, de continutul special adaptat pentru internet”, spune el. Pentru o mai buna parcurgere a textelor, este indicata folosirea contrastelor si pozitionarea textelor pe un fundal deschis.

Care este insa raportul optim dintre imagine si text? Vlad Tocae spune ca acesta se stabileste in cazul fiecarui website in functie de obiectivele urmarite, de target si de ceea ce se doreste sa se comunice. si Marius Ursache este de parere ca nu exista o solutie unica. “Fiecare site are un specific si trebuie gandit ca atare - cat de importante sunt fotografiile sau textul in ceea ce trebuie sa faca. Am trecut de perioada in care viteza de descarcare limita utilizarea fotografiilor, insa e un factor de care trebuie tinut cont. Nu trebuie exagerat, pentru ca timpii lungi de asteptare afecteaza experienta pe care o are vizitatorul”, adauga el.

Un rol important il au si culorile prezente pe site. Unul dintre cele mai importante aspecte e codificarea prin culoare a elementelor active (clickable) - de tipul linkuri, navigatie butoane - ceea ce permite ca vizitatorul sa le intuiasca la prima vedere. Culorile sunt importante si din punct de vedere estetic sau al brandului, pentru a asigura un aspect placut/echilibrat, pentru a comunica identitatea brandului. Un alt rol al culorilor este de a ajuta la stabilirea unei ierarhii vizuale in pagina, care sa permita o transmitere cat mai facila a informatiei.

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=23040&shift=1