„Conditiile specifice existente in Romania au transformat romanii intr-un public greu de multumit, atent la nuante si exigent. Ganditi-va doar ca, ani de zile in comunism, oamenii de aici nu au avut acces la televiziune decat doua ore pe zi. Dupa '89, oamenii au inceput sa se uite de parca incercau sa recupereze ce pierdusera inainte. In plus, lipsa de bani a limitat accesul majoritatii la alt gen de distractii”, explica managerul.

Mirela Albu lucreaza de 12 ani in grupul Intact. Ea a fost initial producator de emisiuni de divertisment pentru emisiuni precum Din Dragoste, Academia Vedetelor, Jocurile de la Saint Tropez. In aprilie 2007 a preluat conducerea departamentului de productie de la Antena 2, iar, din iunie 2010 este directorul acestui post.

Managerul spune ca printre cele mai importante tendinte pe piata locala de televiziune este introducerea in grila de programe de talk-showuri mondene, de telenovele si de emisiuni de talent.

Dintre emisiunile Antenei 2, cele mai mari audiente sunt inregistrate de „Rai da’ buni” si „Agentul VIP”, in timpul saptamanii si de „Conferinta de presa” si „Confidential” in weekend.

In primele doua luni ale anului, canalul de televiziune a avut o audienta medie de circa 9.000 de telespectatori pe zi, in mediul urban pe publicul cu varste intre 18-49 de ani. In aceeasi perioada a anului compania a avut o audienta media pe zi de circa 12.000 de persoane, conform dtatelor oferite de agentia de media Initiative.

Mirela Albu spune ca scaderea a fost determinata de faptul ca in octombrie anul trecut, RCS&RDS, cel mai mare operator de televiziune de pe piata locala, a scos Antena 2 din grila de programe de cablu analogic in peste 20 de localitati. Doua luni mai tarziu canalul a fost eliminat din pachetul de baza al operatorului, postul fiind inlocuit pe acea frecventa de emisie de Romania TV. La finalul lui ianuarie oficialii RCS&RDS au anuntat ca reintroduc postul TV in grila de programe de baza.

Televiziunile cele mai urmarite in Romania sunt Pro TV si Antena 1, acestea inregistrand in primele doua luni ale anului o audienta medie zilnica de circa 204.000, respectiv 142.000 de oameni, pe segmentul comercial (publicul din mediul urban cu varste intre 18-49 de ani).

Citeste si:

In ceea ce priveste evolutia veniturilor din publicitate ale televiziunilor, sume care au scazut foarte mult in ultimii ani, managerul spune ca pentru a nu mai scadea, posturile TV ar trebuie sa fie cat mai creative.

„Pentru ca veniturile din publicitate sa nu se reduca, trebuie sa fii cat mai inventiv si sa oferi clientilor solutii ingenioase si multiple pentru a castiga din reclame banii care odinioara veneau fara prea mari eforturi. Resemnarea, ridicarea din umeri a neputinta n-a facut pe nimeni niciodata invingator”, afirma managerul.

In 2011 investitiile in publicitate pe televiziune au fost in jurul a 198 de milioane de euro, comparativ cu 337 de milioane de euro, valoarea maxima la care a ajuns domeniul in 2008, conform datelor agentiei de media Initiative.

„Televiziunile nu-si pot reveni miraculos, atata vreme cat economia este pe muchie de cutit, probabil ca niciodata nu vom mai retrai o perioada la fel de prospera ca inainte de criza economica. O mai buna comunicare cu publicul, dezvoltarea de continut in online sunt prioritati majore, care ar putea contribui decisiv la revenire. Deja investitiile in online, anul trecut, au fost mai mari decat in presa scrisa, iar trendul se mentine”, mai spune managerul Antena 2.

Postul de televiziune face parte din Intact Media Group, trust care mai detine printre altele Antena1, Antena 3, Jurnalul National, Radio ZU sau gsp.ro.

Sursa datelor din tabel: Initiative