1. Profitati de turbulentele din economie. Criza este un moment foarte bun. Nu-l pierdeti. Cel mai bun moment de crestere este atunci cand ceilalti isi taie bugetele de marketing.

2. Dezvoltati-va in zonele in care este crestere. Mergeti in China, BRIC (n.red.: Brazilia, Rusia, India, China), mergeti in tari cu o crestere mai mare decat in tara voastra. Mergeti acolo unde sunt banii, acolo unde este aurul.

3. Companiile ar trebui investeasca treptat in social media, pentru ca altfel ar putea inregistra un esec. Nu cheltuiti dintr-o data jumatate din buget pentru Facebook, Twitter. Investiti 5% si, daca functioneaza, mai investiti 5%.

Kotler a adaugat ca Procter&Gamble, cel mai mare advertiser din lume, investeste in jur de 30-35% din buget pentru promovarea pe internet. Producatorul de bunuri de larg consum ar fi avut un buget de marketing de 3 miliarde de dolari anul trecut, conform companiei de cercetare Kantar Media, parte a grupului de comunicare WPP.

4. Investiti in inovatie. Cineva care astazi este intr-un garaj s-ar putea sa va distruga businessul peste cativa ani.

Daca in cinci ani veti fi intr-un business asemanator cu cel de astazi, de fapt, nu veti mai fi in niciun fel de business. Nu poti ramane la fel, lumea se misca atat de rapid. Poti schimba modelul de business prin inovatie.

Uitati-va la Starbucks. Ce este atat de briliant in a vinde cafea? Insa Starbucks iti vinde o experienta. Ei iti spun ca sunt o casa in afara casei tale. Sunt a treia casa: una este casa ta, a doua biroul si a treia Starbucks.

5. Ca marketeri, dusmanul vostru este directorul financiar. Iesiti la pranz cu el, dezvoltati o relatie frumoasa cu el.

6. Cea mai important lucru pentru un director de marketing este sa fie empatic cu consumatorul. Poate sa aiba empatie cu clientul, sa simta ca el? Empatia cu clientul este ceea ce iti duce businessul inainte.

7 Implicati-va businessul in actiuni de responsabilitate sociala.
Compania voastra are o cauza pentru care lupta? Inainte se mergea pe ideea ca ceea ce este bine pentru business, este bine si pentru societate.

Dar s-au schimbat lucrurile. Acum, companiile trebuie sa se bazeze pe ideea ca ceea este bine pentru societate, este bine si pentru afacere. Problemele din societate sunt oportunitati. O companie din zona alimentara poate sa se ocupe de problemele de nutritie, una din zona energie de problemele energetice.

8. Faceti-va brandurile iubite
. Daca reusiti, nu veti mai avea nevoie de marketing. Brandurile pe care le iubim nu au foarte multa publicitate. Cand ati vazut ultima oara o reclama pentru Starbucks? Ceea ce vorbesc oamenii despre un anumit brand conteaza mai mult decat marketingul.

Citeste si:

9. Marketerii trebuie sa fie atenti mereu la ce se intampla, nu trebuie sa doarma niciodata. Lucrurile se intampla ca la CNN, sunteti mereu in Breaking News.

10. P&G foloseste deviza „Totul este marketing". P&G este o companie care dezvolta totul incepand de la nevoile clientilor. Pentru ca fara clienti nu ai un business. Totul in aceasta companie este facut pentru clienti.

11. Marketingul este cea mai buna pozitie din companie pentru a ve care poti vedea oportunitatile care apar.

12. Valorile intangibile ale unui companii sunt angajatii, brandul, capitalul intelectual, baza de clienti si canalul de parteneri. Cei care va construiesc brandul sunt angajatii, furnizorii.

13. Atunci cand alegeti numele unui brand, acesta trebuie sa fie usor de pronuntat, de retinut. Daca vreti sa va extindeti in strainatate, alegeti-va atent numele.

14. Directorul de marketing este vocea consumatorului, asa cum directorul financiar este vocea bancii.

15. Companiile care au lansat branduri de succes sunt cele in care interesele tututor sunt aceleasi, in care salariile directorilor generali sunt modeste, in care este usor de vorbit cu top managementul, in care se fac traininguri pe perioade lungi, in care fluctuatia de personal este mai mica, in care oamenii sunt pasionati de ceea ce fac si in care exista o cultura organizationala de care oamenii sunt mandri. Iar costurile de marketing ale acestor companii sunt mai mici decat ale altora.

Philip Kotler a sustinut un training de aproximativ patru ore la Ateneul Roman in fata unei audiente formate din cateva sute de persoane in cadrul evenimentului Marketing 3.0.

Profesorul Kotler este fondatorul „managementului marketingului” modern si preda marketing international la Scoala Superioara de Management J. L. Kellogg, din cadrul Universitatii din Northwestern, SUA. Este licentiat in economie al Universitatii din Chicago si doctor in economie la Institutul de tehnologie din Massachusetts. Este inventatorul celor “4P” in marketing (care acum au devenit cei “7P”), precum si inventatorul conceptului de “Marketing Social” si este implicat in cercetarea si dezvoltarea marketingului de peste 55 de ani.

Evenimentul Marketing 3.0 a fost organizat de V+O Communication, Confident Public Relations si Choice Management & Consulting.