Extensia de brand este foarte simpla: se porneste de la un brand bine stabilizat pe piata si puternic conturat in mintea consumatorilor si se creeaza unul proaspat care apartine unui segment de piata adiacent.

Acest procedeu de marketing prin care iau nastera marci noi este tot mai prezent si in Romania. Asadar, Radio Guerrilla a lansat in colaborare cu Cofferight cafeaua "Chillicafe Guerrilla".

Chillicaffe Guerrilla nu este o idee noua, in septembrie-octombrie 2005 a fost lansata Bagheta Guerrilla, un parteneriat intre Gregory’s si Radio Guerrilla, parteneriat ce a pornit de la ideea ca locatiile Gregory’s si Coffeeright reprezinta un vehicul media, adica au o anumita audienta cu anumite caracteristici demografice si dorindu-se astfel un schimb de audiente intre cei doi parteneri.

Noutatea este reprezentata in acest caz de faptul ca partenerii acum sunt Coffeeright, cea de-a doua marca a Gregory's Romania, si Radio Guerrilla, iar produsul este bineinteles unul specific acestor doua marci.

"Chillicaffe Guerrilla nu este un produs de la care sa se fi asteptat rezultate impresionante in ceea ce priveste vanzarile. Acest parteneriat a pornit de la dorinta de mai multa vizibilitate pentru ambele marci, apoi conceperea produsului a fost direct conditionata de atributele celor doua marci, in primul rand de puterea de inovatie," a declarat pentru Wall-Street Florin Benga, director de marketing al Gregory's.

Cu toate acestea rezultatele au fost foarte bune in ceea ce priveste vanzarile, chiar daca nu este un produs clasic pe baza de cafea, ci mai degraba o reteta foarte curajoasa pentru consumatorul de cafea din Bucuresti, adauga acesta.

Precum s-a desfasurat si parteneriatul Gregory’s si Radio Guerrilla pe baza produsului Bagheta Guerrilla, si acest produs are o durata de viata limitata, de doar o luna.

In ceea ce priveste canalele de comunicare alese , Coffeeright s-a ocupat de promovarea acestui produs in locatiile proprii, prin multiple materiale tiparite si recomandarea catre clienti, iar Radio Guerrilla prin spoturi radio si un concurs pentru ascultatori.

Avantajele acestui parteneriat sunt clare: noutate, in ceea ce priveste ideea de schimb de audiente intre cele doua vehicule media, vizibilitate, schimb de atribute ale marcilor, expunerea la publicul tinta. Pe de alta parte, in acesta desfasurare a parteneriatului, cheltuielile cu produsul, promovarea, ingrediente noi – siropul de chilli, perioada limitata de desfasurare sunt foarte greu de inglobat intr-un cost ce poate fi acoperit de vanzarea produsului in sine.

"Nu a fost un proiect ce sa urmareasca rezultate financiare imediate din produsul oferit," conchide Florin Benga.