“Conturile de Facebook si Twitter ale Presedintelui Barack Obama au mai trecut printr-o campanie electorala, deci au beneficiat de un buget de promovare in plus, iar acest lucru este evident in numarul total de fani (Facebook: mai mult de 31.800.000; Twitter: peste 21.700.000). Pe de alta parte, paginile lui Mitt Romney (Facebook: peste 12.000.000; Twitter: mai mult de 1.700.000) par ca dispun de un buget actual de sustinere mai mare sau de o viralizare sporita. De exemplu, in ultima saptamana din octombrie, pagina de Facebook a lui Romney a inregistrat cu 568.159 mai multe like-uri decat pagina lui Obama,” a spus Valeriu Ispir (foto), manager pentru domeniul digital in cadrul GolinHarris.

In ciuda faptului ca paginile lui Romney au avut o implicare mai mare, datele recente oferite de platforma de monitorizare a conversatiilor pe Facebook, dezvoltata de reteaua sociala in colaborare cu CNN arata ca, pentru ultimele sapte zile, Obama a avut in medie cu 74% mai multe persoane unice care l-au mentionat, decat Romney.

In cadrul zilei de astazi balanta s-a inclinat covarsitor in favoarea lui Obama, care a inregistrat de 2,5 ori mai multe persoane care au generat buzz in jurul lui.

Pe Twitter, candidatul catre care utilizatorii au facut cel mai des trimitere in ziua alegerilor a fost Obama.

Indexul Topsy care analizeaza preferinta publicului alegator prezent pe Twitter pentru unul sau celalalt dintre candidati a inregistrat ieri 74 de puncte din 100 pentru Obama si 59 de puncte din 100 pentru Romney. Practic mentiunile pe Twitter care au continut numele Obama au fost mai numeroase decat cele care au continut numele Romney.

Citeste si:

“In ultima saptamana din octombrie, Romney a inregistrat o medie zilnica de 1.504 retweeturi si 457 favorites, care, raportate la numarul total de followers, produc o rata de interactiune de 0,08% prin retweeturi si 0,02% prin favorites. In aceeasi perioada, Obama a inregistrat medii zilnice de 1.605 retweeturi si 707 favorites, care se transpun in indici de interactiune de 0,01% si 0,003%,” a spus Raluca Duta, digital associate in cadrul GolinHarris.

Succes aproape similar pe Facebook

Pe Facebook, cu o baza de fani de trei ori mai mare, Obama a inregistrat numere medii zilnice relativ similare cu cele ale lui Romney. In ultima saptamana din octombrie, candidatul republican a adunat o medie zilnica de 117.915 like-uri, 4.714 share-uri si 10.098 comentarii, in timp ce presedintele a atras 162.962 like-uri, 14.397 share-uri si 11.315 comentarii.

Infiintata in 2006 sub numele Lowe PR, GolinHarris Bucuresti este afiliata din 2011 la una dintre cele mai valoroase retele internationale de PR, GolinHarris Worldwide. Acesta este primul birou din Europa Centrala si de Est al companiei americane care detine in total 38 de birouri in America, Asia Pacific, Europa si Orientul Mijlociu.

GolinHarris Bucuresti este membra a grupului de companii din care mai fac parte Lowe&Partners, Initiative, Brand Programming Network, HyperActive, Mobile Works si Medic One.