“Daca un client cheama zece agentii, si chiar mai putin, la un pitch (n.red. licitatie), nu participam. Un numar de bun simt este de cinci-sase agentii. Pe piata noastra de PR nu stiu daca sunt 15-20 de agentii serioase, pe care le poti lua intr-un pitch, deci este un pic anormal. Daca din 15 agentii, chemi zece, este ca si cum ai chema toata piata. Exista nenumarate alte metode prin care poti face o preselectie si astfel sa chemi la pitch un numar restrans de agentii. Un pitch la care muncesti mult te poate costa si cateva mii de euro. Este un fenomen foarte ciudat, dar de care nu poate fi acuzat nimeni. Daca un client poate chema zece agentii…si e foame mare in industria aceasta, unele o sa vina saracele...in functie de cum le prinzi. Se poate ca unele sa fie ocupate si relaxate din punct de vedere financiar, in timp ce altele sunt disperate in sensul bun al cuvantului, adica chiar au nevoie de new business”, explica Paius.

Managerul a adaugat ca pentru un pitch se lucreaza de obicei in jur de doua-trei saptamani si ca agentia pe care o conduce participa in general la o treime dintre invitatiile pe care le primeste

Doi clienti noi din FMCG

De la inceputul anului Image PR a participat la trei licitatii, dintre care doua pentru clienti din domeniul bunurilor de larg consum (FMCG) si una pentru un client din zona financiar-bancara.

Compania a castigat cele doua pitch-uri din FMCG , insa nu a precizat numele acestora.

Printre clientii actuali ai Image PR se numara: Unilever South Central Europe, Coca-Cola HBC Romania, Asociatia Romana a Producatorilor Internationali de Medicamente (ARPIM), Arctic, Eco-Rom Ambalaje, AXA Asigurari, Philip Morris Romania, British American Tobacco Romania, Tasuleasa Social, Abbott Romania, Societatea de Scleroza Multipla, Asociatia Pacientilor cu Afectiuni Autoimune, Prologis Romania.

Cel mai vechi client al agentiei este Coca-Cola, din 1997.

Vor sa creasca cu 10% anul acesta. Nu lucreaza pe proiecte punctuale

“Clientii din portofoliul nostru au contracte de minimum un an, pentru ca facem consultanta in comunicare pe termen mediu si lung, asa cum corect ar trebui sa faca PR-ul. Nu ai cum sa ai rezultate pe termen scurt…altfel spus, nu lucram pe proiecte punctuale. Daca ar veni maine un client sa ii facem o conferinta de presa sau o campanie virtuala tactica, nu am accepta, pentru ca s-ar intoarce cumva impotriva noastra”, mai spune managerul Image PR.

Pentru acest an, Alexandru Paius mizeaza pe o crestere cu 10% a cifrei de afaceri fata de cele 1,4 milioane de euro inregistrate in 2012. Veniturile de anul trecut au fost la nivel lui 2011, in timp ce profitul net a fost de 164.000 de lei (37.000 de euro), la jumatate fata de acum doi ani.

Citeste si:

“Primul trimestru din 2013 a semanat foarte mult cu aceeasi perioada a anului trecut. Vedem aceeasi ezitare din partea clientilor, lumea este mult mai atenta la investitiile pe care le face. Tendinta generala in privinta bugetelor de relatii publice este de stagnare ori de scadere”, spune Paius.

Image PR este una dintre primele agentii de relatii publice lansate in Romania, compania, infiintata in 1995, numindu-se initial Image Promotion si fiind parte a grupului de presa MediaPro. O alta agentie de relatii publice care a fost lansata in 1995 si care intre timp a ajuns intre principalii jucatori in domeniu este DC Communication.

Actionarii Image PR sunt Alexandru Paius, senior partner cu 80% dintre actiuni, si Iulia Maria Tanase, managing partner cu 20% din companie.

Romanii iau premii cot la cot cu straine. Suntem la fel ca profesionalism, ne diferentiaza bugetele

La inceputul lui aprilie, Image PR a castigat aurul (Gold Award) cu un infografic realizat pentru Coca-Cola HBC, in cadrul LACP Inspire Awards, o competitie internationala organizata de Liga Americana a Profesionistilor in Comunicare (LACP), care premiaza materialele corporative eficiente si inovatoare. Infograficul interactiv „Destination: management” a promovat pentru Coca-Cola HBC la inceputul lui 2012 lansarea primei editii a programului de recrutare “Management Trainee”. In cadrul editiei din acest an a LACP Inspire Awards au fost inscrise 550 de aplicatii, iar infograficul „Destination: management” s-a clasat pe locul 28 din top 50.

“Cat timp romanii iau premii cot la cot cu agentiile de afara inseamna ca din punct de vedere al profesionalismului suntem similari. Ce ne separa este volumul de business. Dar cred ca din punct de vedere al serviciilor oferite suntem similari”, a mai spus Paius.

Piata locala de relatii publice era estimata anul trecut la circa 25-30 de milioane de euro, iar pentru 2013 majoritatea managerilor de agentii mizeaza pe o crestere de 5-10%.

Cei mai mari jucatori in domeniu, in functie de cifra de afaceri pe anul 2011, sunt McCann PR, Nicola Porter Novelli, Graffiti Public Relations, DC Communication si GMP PR.

Sursa foto: Image Public Relations