Studiul AdMarket 2006 raspunde la toate aceste intrebari. In numarul sau din iunie, revista Campaign a publicat cele mai noi rezultate ale studiului AdMarket 2006, initiat de Romanian Association of Advertising Agencies (RAAA), realizat de D&D Research, cu sprijinul Business Media Group.

Conform AdMarket 2006, Leo Burnett se afla in continuare pe primul loc in clasamentul celor mai creative agentii, cu 47% dintre optiuni, fiind urmata de McCann Erickson si NextCap.

Categoria „top-of-mind” este condusa de McCann-Erickson, 22% dintre respondenti mentionand-o atunci cand au fost rugati sa numeasca prima agentie care le vine in minte (top-of-mind), locul al doilea fiind ocupat de Leo Burnett cu 20%. Cei doi jucatori sunt urmati agentiile Ogilvy Group, Graffiti BBDO, Saatchi & Saatchi si Tempo Advertising. Aceste agentii au o inertie pozitiva a imaginii, ramanand in top indiferent de activitatile pe care le desfasoara, deoarece sunt branduri ample si consistente.

Si in privinta strategiei Leo Burnett face un pas inaintea celorlati, fiind desemnata de 21% dintre clienti ca fiind agentia care cunoaste cel mai bine nevoile consumatorilor. Leo Burnett s-a aflat si in 2004 pe locul intai in clasamentul strategiei. Pe pozitia a doua se situeaza McCann-Erickson, cu 15,4%, iar Next/Cap ocupa si aici o pozitie importanta, aflandu-se pe locul trei cu 6%.

Un aspect important care se poate observa din studiu este faptul ca oamenii de marketing au identificat cateva stiluri de agentie, acest lucru fiind o dovada a faptului ca in Romania au inceput sa se formeze scoli. Au fost identificate doar trei agentii care au ajuns la acest nivel: Leo Burnett, McCann Erickson si Next/Cap.

Dan Petre, Managing Partner la D&D Research, a remarcat prezenta categoriei “others” printre preferintele clientilor intervievati pentru studiu. “Categoria ‚others’ contine agentii mai putin cunoscute care arata ca piata este fragmentata, multi clienti preferand sa lucreze cu agentii mici. Aceasta categorie este preferata din motive care tin de buget si flexibilitate”, comenteaza Dan Petre.

Citeste si:

Cu ce a venit nou AdMarket in 2006?

“AdMarket 2006 aduce un lucru nou din punct de vedere al companiilor chestionate. Spre deosebire de anii precedenti cand pe baza listelor de clienti primite de la agentiile membre RAAA, D&D Research alcatuia o lista de contacte, anul acesta am optat pentru o varianta imbunatatita. Respectiv lista a fost intocmita pe baza topului primilor 500 de investitori in publicitate. In acest fel, partea subiectiva a fost eliminata; nu au fost contactati clienti care au o parere ‘buna’ despre o anumita agentie si o parere ‘proasta’ despre un concurent. Cred ca este inca un pas spre normalitate”, Adrian DURA, Presedinte, UAPR.

“AdMarket-ul din acest an a avut niste sectiuni distincte fata de studiile de pana acum. Am alocat spatiu unor topicuri care s-au dovedit ca fiind de interes pentru industrie: creativitate, strategie, branding, new media si perceptia asupra festivalurilor de publicitate. Metodologia s-a schimbat si noi am folosim in acest an baza de date AlfaCont”, spune Dan Petre, Managing Partner, D&D Research.

Studiul AdMarket 2006 s-a bazat pe 214 interviuri directe cu persoane relevante din randul a 143 de companii, mari investitori in publicitate si a urmarit aspecte importante referitoare la agentii – top-of-mind, agentii cu cea mai mare notorietate, cele mai creative agentii, agantii puternice la strategie, cele mai dorite agenetii, cele mai reusite campanii. Studiul a cuprins si o evaluare a atributelor creativitatii, relevanta si importanta premiilor in publicitate, intentia clientilor de schimbare a agentiei cu care lucreaza.