Comoditatea devine un factor din ce in ce mai important pentru consumatorul de astazi, care isi doreste sa aleaga singur modul, perioada si locul in care urmareste un meci. Desi Cupa Mondiala reprezinta un eveniment sportiv de amploare, care are loc odata la patru ani, difuzarea meciurilor trebuie sa aiba loc la ore convenabile ale zilei pentru a inregistra cea mai mare audienta.

Cel mai recent studiu ViewerTrackTM al companiei Initiative indica o audienta globala mai mare a Cupei Mondiale 2006 comparativ cu 2002, deoarece meciurile difuzate in direct sunt transmise la ore convenabile ale zilei pentru fanii fotbalului din Europa si America de Sud. Per total, media audientelor globale generale de meciurile Cupei Mondiale 2006 a crescut cu 25% fata de competitia similara din 2002.

Cupa Mondiala 2006 a inregistrat o crestere a audientei in multe tari europene si sud americane comparativ cu anul 2002. Meciurile difuzate in direct in cadrul Cupei Mondiale 2006 sunt difuzate dupa-amiaza si in orele de maxima audienta ale serii in Europa, reusind sa atraga o audienta mult mai mare fata de campionatul din 2002, cand meciurile erau transmise in Europa pe parcursul diminetii.

Citeste si:

Astfel, audientele au inregistrat o crestere simtitoare in 2006 in tarile europene cele mai importante pentru fotbal, cum ar fi Olanda (+10,1%), Germania (+7,9%) si Elvetia (+7,7%).

Aceasta crestere procentuala a audientei in Europa si America de Sud a compensat din plin scaderea audientelor din Asia. in Asia, interesul a impins cifrele audientei spre limita superioara a Cupei Mondiale 2002 datorita faptului ca Japonia si Coreea de Sud au gazduit ultimul campionat, dar si datorita succesului neasteptat al echipei Coreei de Sud, care a ajuns in semifinala. Spre deosebire de editia din 2002, meciurile din cadrul Cupei Mondiale 2006 sunt difuzate in timpul noptii sau la primele ore ale diminetii, astfel incat Asia pierde din telespectatori. Audienta a scazut in mod special in Malaesia (-6,6%) si Coreea de Sud (-3.6%) in 2006 fata de 2002.