Cupa Mondiala a determinat o crestere a cheltuielilor de publicitate in multe tari, dar nu si in tara gazda a turneului - Germania - unde majoritatea meciurilor au fost transmise de posturile publice de televiziune, informeaza Rompres.

Luni, la sfarsitul CM-2006, firma de plasare si planificare media ZenithOptimedia si-a majorat estimarile privitoare la cheltuielile globale pentru publicitate in anul 2006, cele mai recente previziuni mizand pe o suma totala de 431,1 miliarde dolari, sau o crestere de 6,1 procente comparativ cu 2005. Aceasta crestere are la baza ipoteza unei cresteri economice solide in SUA, precum si o imbunatatire a situatiei economice in zona euro.

Pentru Germania, ZenithOptimedia estimeaza ca in acest an cheltuielile pentru publicitate vor creste cu 1,6 procente, o parte din aceasta crestere putand fi atribuita campaniilor de publicitate in media scrisa si outdoor legate de CM-2006. Insa, avand in vedere ca majoritatea meciurilor au fost transmise pe canalele de televiziune publica, ZenithOptimedia considera ca firmele germane de publicitate nu au putut profita de pe urma avantajului oferit de transmisiile TV.

Citeste si:

In schimb, in alte parti ale Europei, in special in Belgia, Franta si Olanda, Cupa Mondiala va avea un impact mai mare asupra sumelor alocate pentru publicitate in 2006. Astfel, ZenithOptimedia estimeaza ca in Belgia cheltuielile pentru publicitate vor creste cu 3,4 procente in acest an, comparativ cu 2005, dupa o scadere de 2,2 procente in 2005/2004. Similar, Franta va inregistra o crestere de 3,5 procente, dupa o crestere de un procent in 2005 iar in Olanda bugetele de publicitate vor creste cu patru procente, dupa o crestere de 2,1 procente in 2005.

De asemenea, desi in ultima perioada publicitatea prin Internet a inregistrat cresteri spectaculoase la nivel mondial, ZenithOptimedia estimeaza ca si in urmatorii ani majoritatea marilor companii de publicitate vor continua sa aloce cea mai mare parte din bugetele lor pentru publicitatea pe TV, in acest an acest gen de publicitate urmand sa genereze venituri de aproximativ 156 miliarde dolari.