Tinand strans in dinti obiectivul de comunicare listat de ANT (sporirea notorietatii potentialului turistic romanesc) agentia Vitrina Advertising a reusit sa formuleze dar mai ales sa puna in practica o strategie de comunicare care sa motiveze publicului larg din Romania ideea ca turismul in tara noastra ramane cea mai buna varianta de concediu cel putin din punctul de vedere al raportului calitate/accesibilitate.

Neavand la dispozitie promisiuni marete ("calitatea ireprosabila a serviciilor turistice", "cel mai ieftin mod de a ti petrece vacanta", "all inclusive" si alte nazbatiii) creativii clujeni au ajuns la concluzia ca turismul romanesc poate fi vandut in primul rand prin valoarea lui educationala. E un fel de a spune "sa incepem cu inceputul": e inutil sa bati oceanele, sa vizitezi cascade si canioane cand nu stii inca ce e sub nasul tau, mult mai accesibil si poate la fel de frumos.

Publicitate

Astfel, ideea creativa a campaniei incearca sa dramatizeze niste guide line uri stramosesti insa poate insuficient exploatate, in ideea ca "nu e suficient sa inveti din carti despre tara ta. Cunoaste-ti tara in mod activ. Calatoreste in Romania". Din acest punct de vedere, s-a optat pentru folosirea copilului drept element-simbol, purtator de imagine pentru intregul mesaj “O calatorie e o lectie de viata”.

Povestea prezinta Romania si frumusetile ei vazuta prin gandurile unui copil in asa fel incat "marea se numeste "neagra" pentru ca s-a bronzat de la atata soare" iar "..la manastiri, cerul e pictat cu nori in forma de vata de zahar". Orice gand al copilului aflat in locatiile turistice ale Romaniei devine prilej pentru mesajul campaniei "O calatorie e o lectie de viata. Descopera Romania turistica!”.

Productiile au fost realizate in timp record, filmindu-se in 4 locatii diferite, aflate la citeva sute de kilometri distanta intre ele. La finalul celor 5 zile de filmare, echipa de productie reusise sa parcurga un traseu maraton de 2500 km prin toate formele de relief ale patriei.

Vitrina Advertising a realizat conceptul si productia pentru televiziune, radio si presa, conceptul creativ comunicand brand-ul "Romania Turistica" - 30 sec. respectiv cele 5 aplicatii de 15 secunde pentru cele 5 paliere turistice: litoral, delta, munte, balneo, cultural. Echipa care a muncit la acest proiect este formata din Calin Crainic – Creative Director, Vlad Sulea – Art Director, Pierina Vintila – Client Service Director, cu ajutorul Costas Ivanov – regizor, Emil Nitoi – Director Imagine, Sorin Sirghiuta – fotograf.