Dupa o perioada in care consumatorul roman a fost asaltat de o avalansa de oferte irezistibile din partea companiilor de telefonie mobila, acum abordarile s-au cam schimbat. Motivul? Romanii au devenit mai educati, mai pretentiosi si mai ales mai reticenti. In consecinta, doi dintre cei mai mari jucatori din piata - Vodafone si Cosmote - s-au oprit pret de o campanie sa mai aduca in prim-plan ofertele lor, concentrindu-se in schimb pe ideea de sinceritate.

Reclame sincere

La interval de citeva zile, in primavara acestui an, Vodafone si Cosmote au aruncat in aer reclame ce merg pe ideea de sinceritate, ambele companii fiind in acest moment deja la al doilea spot pe aceasta tema. Astfel, lupta McCann Erickson cu reticenta consumatorilor a inceput cu spotul „Dylan“ in care este prezentata o insiruire de cartoane cu stelute aducatoare de vesti proaste. Recent insa, in pauzele publicitare ruleaza spotul „Carioca”, spot care face parte din campania „O noua oferta fara stelute” ce se va desfasura in perioada 24 iulie-3 septembrie. McCann Erickson este agentia de publicitate care lucreaza pentru Vodafone.

In ceea ce priveste reclamele realizate de Cohn&Jansen pentru Cosmote, acestia au inceput cu „Best cartela” pentru promovarea cartelei Cosmote in care citiva tineri povestesc despre ofertele lor „beton”: 300 de beep-uri gratis, tarife atractive in orice retea martea sau un cent bonus daca vorbesti intre 2.00 si 3.00. Ideea de onestitate era in acest caz destul de voalat exprimata.

Citeste si:

A urmat insa la mijlocul acestei luni spotul „Tipografii”, in care intentia de a scoate in evidenta sinceritatea ofertei este mult mai evidenta. Aceasta pe linga faptul ca se comunica o noua oferta: abonamentul - 300 de minute pe luna cu 3 euro. „Ofertele promotionale sint de multe feluri. Cind dai peste una tare, ai ceva dubii: «tre’ sa mai fie vreun dedesubt». De regula, e scris cu niste litere mici ceva ce-ti mai domoleste din entuziasm. Daca esti tipograf, te obisnuiesti sa vezi multe «dedesubt». Mirat esti doar cind nu mai gasesti «scrisurile mici» acolo unde stiai ca le e locul”, povestesc reprezentantii Cohn&Jansen.

Promisiunile se intorc impotriva agentiilor

„Campania («Tipografii» - n. red.) nu este ceva amplu, nu este o strategie propriu-zisa, este doar un moment tactic in care am decis sa comunicam acest lucru”, ne-a declarat Andrei Cohn, director de creatie la Cohn&Jansen. Potrivit lui, acest gen de abordare se datoreaza in primul rind faptului ca „romanii nu mai reactioneaza la oferte si sint extrem de suspiciosi”.

„Industria gsm are o istorie in care au existat foarte multe lucruri in spatele ofertelor foarte greu de descifrat de catre consumatori. Este o boala mai veche a categoriei. Practic, toate aceste oferte s-au intors impotriva noastra. Dar acest gen de campanie nu este ceva spectaculos. Doar incearca sa repare niste probleme: efectele negative ale comunicarilor exagerate. Nu este vorba despre un trend, ci mai degraba despre o necesitate pe piata in conditiile in care consumatorul devine din ce in ce mai educat si nu mai poti profita de naivitatea lui”, mai spune Cohn care marturiseste ca ideea campaniei nu a fost influentata in nici un fel de amenzile date de curind de CNA bancilor.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=6319&art=15730&cHash=36965d3466