Pentru ca se confrunta cu o reticenta tot mai mare din partea consumatorilor, companiile din industria telecom incearca sa iasa in evidenta prin sinceritate
Dupa o perioada in care consumatorul roman a fost asaltat de o avalansa de oferte irezistibile din partea companiilor de telefonie mobila, acum abordarile s-au cam schimbat. Motivul? Romanii au devenit mai educati, mai pretentiosi si mai ales mai reticenti. In consecinta, doi dintre cei mai mari jucatori din piata - Vodafone si Cosmote - s-au oprit pret de o campanie sa mai aduca in prim-plan ofertele lor, concentrindu-se in schimb pe ideea de sinceritate.

Reclame sincere

La interval de citeva zile, in primavara acestui an, Vodafone si Cosmote au aruncat in aer reclame ce merg pe ideea de sinceritate, ambele companii fiind in acest moment deja la al doilea spot pe aceasta tema. Astfel, lupta McCann Erickson cu reticenta consumatorilor a inceput cu spotul Dylan in care este prezentata o insiruire de cartoane cu stelute aducatoare de vesti proaste. Recent insa, in pauzele publicitare ruleaza spotul Carioca, spot care face parte din campania O noua oferta fara stelute ce se va desfasura in perioada 24 iulie-3 septembrie. McCann Erickson este agentia de publicitate care lucreaza pentru Vodafone.

In ceea ce priveste reclamele realizate de Cohn&Jansen pentru Cosmote, acestia au inceput cu Best cartela pentru promovarea cartelei Cosmote in care citiva tineri povestesc despre ofertele lor beton: 300 de beep-uri gratis, tarife atractive in orice retea martea sau un cent bonus daca vorbesti intre 2.00 si 3.00. Ideea de onestitate era in acest caz destul de voalat exprimata.

A urmat insa la mijlocul acestei luni spotul Tipografii, in care intentia de a scoate in evidenta sinceritatea ofertei este mult mai evidenta. Aceasta pe linga faptul ca se comunica o noua oferta: abonamentul - 300 de minute pe luna cu 3 euro. Ofertele promotionale sint de multe feluri. Cind dai peste una tare, ai ceva dubii: tre sa mai fie vreun dedesubt. De regula, e scris cu niste litere mici ceva ce-ti mai domoleste din entuziasm. Daca esti tipograf, te obisnuiesti sa vezi multe dedesubt. Mirat esti doar cind nu mai gasesti scrisurile mici acolo unde stiai ca le e locul, povestesc reprezentantii Cohn&Jansen.

Promisiunile se intorc impotriva agentiilor

Campania (Tipografii - n. red.) nu este ceva amplu, nu este o strategie propriu-zisa, este doar un moment tactic in care am decis sa comunicam acest lucru, ne-a declarat Andrei Cohn, director de creatie la Cohn&Jansen. Potrivit lui, acest gen de abordare se datoreaza in primul rind faptului ca romanii nu mai reactioneaza la oferte si sint extrem de suspiciosi.

Industria gsm are o istorie in care au existat foarte multe lucruri in spatele ofertelor foarte greu de descifrat de catre consumatori. Este o boala mai veche a categoriei. Practic, toate aceste oferte s-au intors impotriva noastra. Dar acest gen de campanie nu este ceva spectaculos. Doar incearca sa repare niste probleme: efectele negative ale comunicarilor exagerate. Nu este vorba despre un trend, ci mai degraba despre o necesitate pe piata in conditiile in care consumatorul devine din ce in ce mai educat si nu mai poti profita de naivitatea lui, mai spune Cohn care marturiseste ca ideea campaniei nu a fost influentata in nici un fel de amenzile date de curind de CNA bancilor.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=6319&art=15730&cHash=36965d3466

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri