Exitul lui Marian Seitan a avut loc ca parte a acordului incheiat in 2008, la prima tranzactie dintre grupul Mediapost Hit Mail si Posta Franceza, cand antreprenorul si-a vandut 60% din afacere.

Discutiile pentru vanzarea totala a businessului au inceput anul trecut.

Grupul Mediapost Hit Mail, lansat in 1997, este format din cinci companii care au avut anul trecut afaceri de 10,7 milioane de euro si 841 de angajati. Companiile din grup sunt: Mediapost Hit Mail, Inbox Marketing, Create Direct, Interactions Marketing si Mediapost Hit Mail Bulgaria.

Achizitia a implicat compania Mediapost Hit Mail, insa aceasta este actionar majoritar sau 100% in celelalte firme al holdingului, astfel incat francezii de la Posta Franceza au devenit proprietarii tuturor companiilor din grup.

Dublare a businessului in cinci ani

In primul semestru din acest an, afacerile grupului au fost la un nivel similar cu cel din S1 2014.

“Pentru intregul an estimam afaceri in jurul a 11 milioane de euro, iar ca numar de angajati vom ramane la aproximativ acelasi nivel. In privinta numarului de angajati, mai ales pe zona de distributie de pliante este inca loc de eficientizare. Este loc de multa crestere insa in privinta veniturilor. Noi mizam ca in cinci ani ne vom dubla afacerile si vom ajunge la circa 20 de milioane de euro”, spune Seitan.

Citeste si:

Grupul lucreaza cu circa 360 de clienti, in jur de 80% din business fiind generat de companiile din FMCG si retail. Alte verticale importante in business sunt clientii din zona financiar-bancar, auto si telecomunicatii.

Vrea sa investeasca in companii de e-commerce, dar care sa fie profitabile si sa creasca puternic

Marian Seitan este in continuare directorul general al grupului pe care l-a fondat insa nu a luat o decizie in legatura cu perioada in care va ramane in aceasta functie.

“Imi doresc sa investesc in zona de servicii pentru ca aceasta este cea pe care o cunosc cel mai bine. Ma intereseaza zona de tehnologie si cea de comert electronic, care, din pacate, in Romania este foarte putin profitabila. Nu caut in mod activ companii, dar am primit deja propuneri din zona de comert electronic. Le-am refuzat pentru ca imi doresc sa investesc in companii profitabile si care pot sa creasca foarte mult, sa creasca de cateva ori”, spune Seitan.

Piata locala de marketing direct este estimata la circa 25-30 de milioane de euro, aproximativ jumatate fata de cea din Ungaria. Pe de alta parte, in Bulgaria valoarea este in jurul a 3-5 milioane de euro.

Stirea despre vanzarea totala a grupului Mediapost Hit Mail a aparut initial in Ziarul Financiar.