Bugete mai mari pentru Facebook si Google, dezvoltarea blogurilor video, dar si scaderea sau stagnarea promovarii traditionale prin diferite bannere vor fi principalele tendinte in marketing digital au declarat pentru wall-street.ro, Ciprian Susanu, head of digital al grupului de comunicare Frank Group.

Top tendinte:

1. Bugetele investite in Facebook si Google vor creste in continuare. In Romania, aceste bugete vor fi generate in cea mai mare parte de businessurile mici si mijlocii, care vor cheltui banii fara a apela la o agentie.
2. Display-ul clasic va stagna sau chiar scadea, in favoarea noii vedete in marketing: programmatic advertising. Cu alte cuvinte, tehnologia ne va ajuta sa interpretam mai bine informatiile despre publicul la care dorim sa ajungem, intr-un mod mai eficient
3. Content marketing & native advertising. Doua notiuni mai noi poate pentru Romania, dar care cu siguranta vor fi pe buzele marketerilor care au vazut deja ca ele fac diferenta pe piete mai mature si nu le va fi teama sa le adopte si sa inoveze
4. Continutul video va exploda (inclusiv in ceea ce priveste publicitatea). Ati zice ca a explodat deja, insa 2016 va insemna inca un pas crucial: Google va implementa in-SERP video si astfel vom vedea mai multe tipuri de reclame video in cele mai neasteptate locuri
5. Blogurile video profesionale vor aparea si in Romania. Veti spune ca exista deja bloguri video in Romania...da, dar acum a venit vremea ca si brandurile sa se uite mai atent la ele si sa se intrebe cum pot sa recurga la aceasta metoda pentru a-si atinge obiectivele de comunicare
6. Aplicatiile de Facebook vor continua sa scada in popularitate, aceasta fiind o tendinta la nivel global
7. Traficul mobil va mai creste cu aproximativ 5-6%, pana la 45-48% din total trafic. Daca, in prezent, optimizarile website-urilor ne permit sa parcurgem continutul intr-un mod prietenos, acest rol revine din ce in ce mai mult aplicatiilor. Google se afla si de aceasta data in avanpost si afirma ca este perfect acceptabil sa avem un site pentru mobil, dar sa nu avem unul pentru desktop. Aroganta sau nu, semnalul este clar: in viitorul apropiat, cine nu va fi pe mobil, nu va mai fi
8. Internet of Things (IoT) va intra in vocabularul marketerilor – daca pana foarte recent IoT era mai degraba apanajul companiilor de IT, odata cu lansarea Apple Watch, aparatele inteligente, produse in masa, fac sa dispara granitele intre ”online” marketing si ”real” marketing. O noua si frumoasa provocare!

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri