Vanzarile ziarelor americane se afla intr-o scadere continua, situatie pe care acestea incearca sa o compenseze printr-o majorare a traficului pe site-urile acestora de internet, a constatat Newspaper Association of America.

Pentru perioada aprilie-septembrie 2006, cele 770 de publicatii prezente pe lista studiului s-au vandut in aproximativ 43,7 milioane de exemplare, cu 2,8% mai putin decat cifra inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut, conform datelor auditului realizat de Biroul de Distributie, publicate de Newspaper Association of America.

Editiile de duminica au inregistrat scaderi ale vanzarilor de 3,4%.

Aceasta scadere a vanzarilor, ceea ce reprezinta o tendinta constanta inca din 1987, afecteaza in principal marile cotidiane metropolitane, precum Los Angeles Times (care a inregistrat o scadere a vanzarilor de 8%), dar intr-o mai mica masura cotidianele locale cu un tiraj mai redus, sau cotidianul USA TODAY (care ocupa in continuare locul intai in clasamentul vanzarilor pe teritoriul Statelor Unite, inregistrand vanzari de 2,27 milioane de exemplare in cele sase luni ale studiului).

In ciuda acestui lucru, conform studiului afectuat de Newspaper Association of America, publicatiile americane continua sa atraga noi cititori cu ajutorul paginilor proprii de internet.

Conform acestei organizatii, utilizarea paginilor web ale publicatiilor americane a crescut cu 8% fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Dintre cele 100 de publicatii studiate privind acest aspect, 27 dintre acestea au intregistrat o crestere de peste 20% a vizitatorilor online, proventi in special din cadrul sectorului de varsta cuprins intre 25 si 34 de ani.