Cunoscuta de toti, recunoscuta tacit de cativa si promovata de foarte putini, "Etica in PR" este fundamentul oricarei comunicari democratice, responsabile si credibile pe termen lung. Jurnalismul liber si critic constituie o piesa centrala a democratiei. Astfel, sarcina profesionistilor de PR, a jurnalistilor si a tuturor celor care lucreaza in media este de a nu incalca drepturile utilizatorilor serviciilor lor, adica ale cititorilor ziarelor, ale spectatorilor TV etc.

Acestia trebuie sa fie siguri ca ceea ce primesc este opinia independenta a jurnalistului, si nu un punct de vedere platit de catre companie. Cititorii vor sa fie siguri ca articolele publicate nu sunt influentate de interese ascunse, ca intentiile autorilor sunt declarate si ca informatiile publicitare sunt clar marcate si nu mascate in articole obisnuite.

Intitulata generic "Etica in PR: repere, tendinte si controverse", dezbaterea din 7 noiembrie ii are ca invitati pe Cristina Guseth, Directorul Freedom House Romania; Lidia Solomon, Director de Relatii Publice Vodafone Romania; Gilda Lazar, Corporate Affairs Director JT International; Sabina Fati, Corespondent pentru Romania al Radio Free Europe; Sorin Ionita, Director de cercetare SAR; Mircea Vasilescu, Redactor Sef Dilema Veche; Rodica Palade, Redactor Sef al Revistei 22 si Thomas Achelis, Presedintele Forum for International Communications. Invitatul special al panelului este Dr. Horst Avenarius, Presedintele Consiliului German de Relatii Publice, care va prezenta experienta germana in lupta pentru definirea si aplicarea standardelor etice in PR.

"Este o practica uzuala ca oamenii de PR sa ii plateasca pe jurnalisti, pe redactori ori pe editorii de presa pentru a publica informatii pozitive despre o anumita companie si despre produsele acesteia ori, pur si simplu, pentru a oferi drept informatii de interes public materiale oferite de-a gata de departamentele de PR. Aceasta situatie este relativ bizara, avand in vedere ca unii practicieni PR s-au angajat, in calitate de membri ai unor asociatii profesionale nationale sau internationale, sa respecte coduri etice precum Codul de la Atena, Codul de la Lisabona si altele. Este surprinzator, sau poate nu, faptul ca nici macar institutii media importante nu sunt dispuse sa atinga acest cartof fierbinte", a declarat Thomas Achelis, presedintele fundatiei Forum for International Communications si membru in board-ul IPRA.

Evenimentul se bucura de sprijinul unor organizatii de profil precum Asociatia Internationala de Relatii Publice (IPRA), Confederatia Internationala de Relatii Publice (CERP), Asociatia Romana a Profesionistilor in Relatii Publice (ARRP), Camera de Comert si Industrie a Romaniei si Prime Romania. Saptamana PR-ului Romanesc este sustinuta de sponsorul principal, Vodafone Romania, de sponsorii: BRD Groupe Societe Generale, Media