Cea mai citita publicatie de business online din Romania, wall-street.ro, apartinand companiei Internet Corp, are o noua infatisare. Relansarea Wall-Street intr-un format mai atractiv a fost pregatita inca din septembrie. Practic, site-ul a fost refacut integral, iar acest proces a durat chiar mai mult decat conceperea unui site de la zero intrucat a presupus si refacerea tuturor functionalitatilor implementate treptat, pana in prezent. Potrivit lui Mihai Seceleanu, Managing Partner al Internet Corp, costul realizarii unui site nou poate varia intre cateva sute si cateva mii de euro, sau chiar mai mult – in functie de functionalitati, structura, design si, nu in ultimul rand, de client si furnizor.

“Nu cred ca e bine ca o publicatie online sa isi schimbe look-ul prea des, intrucat exista riscul indepartarii cititorilor care sunt obisnuiti cu un anumit stil si format. Cu toate acestea, Internet-ul este un mediu extrem de dinamic, iar necesitatea implementarii unor noi functionalitati si/sau zone de continut, care trebuie scoase in evidenta mai bine, impune o schimbare la circa 12-24 luni,” apreciaza Mihai Seceleanu.

Echipa redactionala a Wall-Street a pregatit din timp terenul pentru schimbarea conceptului editorial: trecea de la modelul de agregator de stiri de business la o publicatie propriu-zisa, cu prezenta exclusiv online si cu un continut realizat integral in-house. Schimbarea imaginii a reprezentat doar modalitatea prin care am dorit sa comunicam acest lucru, pozitionandu-ne inca o data ca o publicatie de nisa, elitista, lider de piata, adresata in special oamenilor de afaceri si celor din corporatii.

Piata romaneasca de publicitate online, cifrata acum la sase milioane de milioane de dolari, va creste in fiecare an, considera Mihai Seceleanu. “Cred ca in 2007 piata de publicitate online se va situa in jurul valorii de 10-12 milioane de euro (valoare neta). Este doar o parere, bazata insa pe trendul ultimilor ani, in ultimii trei inregistrandu-se dublari consecutive ale pietei,” apreciaza acesta.

Citeste si:

In orice caz, probabil 2006 este ultimul an in care se fac estimari legate de volumul pietei - joi, 23 noiembrie, a avut loc AGA de constituire a IAB Romania (n.r.: Internet Advertising Bureau – asociatia profesionala a playerilor din domeniul publicitatii online: publisheri, regii, agentii de media, clienti), printre ale carei obiectivele concrete se numara si realizarea unor studii precise privind bugetele de advertising online consumate global sau pe industrii.

In orice caz, consider ca peste 50% dintre aceste bugete vor merge in zona publicatiilor online, care includ atat editiile online ale publicatiilor tiparite (gen EvenimentulZilei.ro, GSP.ro sau Gandul.ro) si agregatoarele de stiri generaliste (precum Hotnews.ro sau 9AM.ro), cat si publicatiile cu prezenta
exclusiv online pe nisele de business si lifestyle feminin si masculin (segmente dinamice si atractive din punct de vedere al audientei, avand multi cititori, pe care InternetCorp este reprezentata prin Wall-Street, Kudika.ro si Yuppy.ro),” completeaza Seceleanu.

La momentul de fata, pe acest segment sunt prezenti atat playeri din mediul traditional (trusturile Ringier, MediaPro si Intact/Antena1) cat si grupuri al caror core-business este publishingul excluisv online (InternetCorp, Vodanet, Imedia). Audienta publicatiilor online de business este foarte atractiva pentru advertiseri (de exemplu, 45% dintre cititorii Wall-Street sunt pe un nivel de cariera de middle sau executive management), o cota importanta din bugetele destinate promovarii online fiind orientate catre aceasta nisa. “Tocmai de aceea cred ca in 2007 vor creste audientele publicatiilor online existente, concomitent cu aparitia noi jucatori pe piata si, totodata, cred ca va fi un an in care calitatea continutului si functionalitatile oferite vor face diferenta in privinta ierarhiei in topul publicatiilor online de business,” conchide Mihai Seceleanu.