Consiliul Concurentei a anuntat miercuri printr-un comunicat de presa ca a autorizat achizitionarea grupului de firme Catavencu de catre Realitatea Media, grup din care fac parte posturile de televiziune Realitatea TV si The Money Channel, postul de radio Realitatea FM si agentia de presa NewsIn.

"In urma analizei operatiunii de concentrare, Consiliul Concurentei a decis ca tranzactia, desi cade sub incidenta Legii concurentei, nu va avea ca efect restrangerea, inlaturarea sau denaturarea semnificativa a concurentei pe teritoriul Romaniei", precizeaza documentul citat. Comunicatul mai spune ca "prin operatiunea de concentrare economica notificata nu se creeaza sau consolideaza o pozitie dominanta pe pietele in cauza".

Achizitia grupului Catavencu de catre Realitatea Media a fost facuta publica la sfarsitul lunii mai 2006. Pachetul scos la vanzare de Catavencu a fost de 79%, potrivit declaratiilor reprezentantilor companiei in vara acestui an.

Citeste si:

Consiliului Concurentei are rolul de a verifica si aviza fuziunile si achizitiile atunci cand cifra de afaceri cumulata a entitatilor implicate depaseste zece milioane de euro si cel putin doua companii implicate au, fiecare, o cifra de afaceri mai mare de patru milioane de euro, realizata pe teritoriul Romaniei.

Grupul Catavencu editeaza, printre aletele, publicatiile "Academia Catavencu", "Cotidianul", "Le Monde Diplomatique", "Tabu", "Idei in Dialog", "Almanahul Catavencu", "Aventuri la Pescuit", "Superbebe", "Investitii si Profit", "24 FUN" si opereaza postul de radio Guerrilla.

Intr-un interviu acordat NewsIn in luna noiembrie, Dragos Stanca, director general al diviziei de publishing a grupului Catavencu, spunea ca cifra de afaceri a operatiunilor de presa a diviziei de pe care o conduce tinde la 8 milioane de euro in acest moment. "Planul de afaceri pana in 2010 prevede cel putin dublarea acestei cifre target pe care il vad realizabil chiar cu un an mai devreme decat atat", a declarat Stanca pentru NewsIn, in acelasi context.