Ajunsa la cea de-a treia experienta europeana, competitia nu reuneste agentii sau indivizi, ci aduce in fata juriului procesul creatiei.

Numele festivalului – “European Creative Teams Competition” – reflecta cel mai bine filosofia competitiei care se bazeaza pe conceptul de echipa. Daniel Fohr, membru in juriul AdPrint 2007, compara echipa de creatie cu emisferele stanga si dreapta ale creierului, “fiecare contribuie cu propriile calitati pentru a produce o idee, un concept”. El adauga “deseori, oamenii incearca sa inteleaga care dintre membrii echipei genereaza ideile. In anii ’60, acesta era copywriterul pentru simplul motiv ca art director-ul era asistentul sau al carui rol era sa dea o forma ideilor. Astazi, importanta imaginilor implica supozitia ca textul capata un rol secundar, ideile vizuale sunt mult mai appreciate si, in consecinta, art-director-ii.

Festivalul de la Cannes ilustreaza cel mai bine acest curent. In realitate, insa, este foarte dificil sa acorzi cuiva, in mod exclusiv, creditul pentru o idee si asta pentru ca munca in echipa se intampla foarte rar intr-un mediu clasic si cu atat mai putin cand implica generarea unor idei. Cel care vorbeste, la un moment dat, este la fel de important ca si cel care tace. Este un echilibru foarte misterios bazat pe inteligenta din acea relatie: trebuie sa stii cand sa taci dar si cand sa vorbesti.“

Amir Kassaei si colegul sau, Florian Grimm, considera ca intr-o echipa nu este nevoie de armonie pentru ca „cele mai bune si inovative idei se nasc atunci cand se ciocnesc doi poli care simultan se critica si se impulsioneaza“. Dominik Oberwiler sintetizeaza: „munca de echipa se intampla atunci cand doi oameni considera proiectul mult mai important decat ego-urile proprii“.

Citeste si:

Monica Moro si Raquel Martinez, partea feminina a juriului lucreaza impreuna de 10 ani si nu isi imagineaza ca ar putea sa fie si altfel pentru ca „munca in echipa este mult mai buna, cu atat mai mult cand ai un partener impreuna cu care ideile curg si cresc in mod constant. Este foarte dificil sa gasesti copy-ul sau art director-ul ideal. Totusi, cand il gasesti, este minunat. In creatie, muncesti mai bine in doi“ concluzioneaza ele. Aceeasi idee este impartasita si de Ami Hasan care considera ca „ideile devin din ce in ce mai bune cand sunt dezbatute de membrii unei echipe“. „Intr-o echipa buna, nu conteaza a cui a fost ideea de la care s-a pornit. Ne place sa implicam cat mai multi oameni din agentie,“ adauga Ami, intr-un comunicat al festivalului. „Am avut executii care au ajuns in finala festivalului Cannes si al caror headline a venit din partea receptionistei. Mai tarziu ea a devenit un copywriter multi-premiat.“

Vincenzo Gasbarro considera ca schimbarile pe care le sufera comunicarea la nivel global implica si departamentele de creatie. Piata se misca mult mai repede si necesita solutii originale si rapide. “Cuvantul “eficacitate” devine sinonim cu “munca in echipa”. Intr-o lume controlata de mass-media gloabala, asocierea mintilor creative, amestecul de opinii si idei creeaza in fiecare zi produse din ce in ce mai competitive, pentru ca munca in echipa ii stimuleaza pe toti cei implicati.”

In perioada 8-11 februarie 2006, AdPrint isi propune, pentru al 8 - lea an consecutiv, sa recunoasca meritul echipelor de creatie din cadrul agentiilor de publicitate europene. “Pentru ca celebreaza nu numai clientii si agentiile pentru printuri de exceptie ci, in primul rand, echipele care au creat aceste printuri, premiile festivalului AdPrint valoreaza dublu” afirma Frank Bodin, presedintele juriului.