In luna noiembrie a fost propagat un e-mail trimis de managerii companiei Coca Cola, care ofereau consumatorilor premii substantiale pentru un singur click pe link-ul atasat. Un e-mail asemanator a venit si din partea McDonald's. Mesajele bine-nteles, nu erau reale ci mail-uri de tip “phishing”

Pana de curand, aceste “oferte” ale brandurilor erau limitate la banking, retail online, care aveau targetul lor. Mai nou insa, mail-urile nedorite de tip phishing, ajung si la consumatorii neoficiali ai brandului respectiv iar phisherii se folosesc de 'promotii' pentru a-i atrage pe acestia.

Click-ul pe brand

In momentul in care marketerii relationeaza cu consumatorii pentru a construi o relatie one-to-one lucrurile acestea tind sa erodeze increderea pe care cosumatorul o atribuie brandului. Solutia este ca marketerii sa-si puna intrebari serioase in legatura cu fenomenul phishing si sa ia masuri impotriva celor care “praduiesc”, pe buna dreptate, brandurile.

"Logo-ul rosu de la Coca Cola reprezinta o adevarata momeala pentru consumatori. Ei isi deschid imediat mail-ul din inbox si apoi dau click”, a prcizat John Roberts, VP-product al OpenDNS.

Citeste si:

"Trademark-ul Coca Cola este atat de cunoscut in intreaga lume incat oamenii incearca sa se foloseasca de spamuri, in numele nostru.”, a spus un purtator de cuvant al companiei. In luna noiembrie, dupa ce a aparut mail-ul, Coca Cola a pus un anunt pe site prin care a explicat ca numele sau este folosit fara permisiunea companiei. “Pana la urma, daca arata prea bine pentru a fi adevarat, probabil chiar este asa”, se mai spune pe pagina companiei.

Marketerii sunt de asemenea victime ale mail-urilor de tip phishing si nu pot fi invinovatiti in nici un fel. Totusi, daca unul dintre acestia afla ca numele companiei este folosit de altcineva, si nu face nimic pentru a proteja consumatorii, poate fi facut responsabil si i se poate intenta proces. “Vorbim de neglijenta”, spun reprezentantii companiei.

Masuri Antiphishing

"Daca le ceri oamenilor sa-ti ofere imformatii personale via email, nu faci decat sa-i antrenezi in a oferi informatii pentru phisheri”, a spus Dave Jevans, un fost marketer, actual director al Anti-Phishing Working Group, o asociatie care colecteaza si furnizeaza informatii despre activitatea de phishing.

Pe langa posibilele repercursiuni legale, mail-urile nedorite pot afecta imaginea brandului prin neincrederea pe care o capata consumatorii. “Daca consumatorii incep sa primeasca mail-uri si tu nu faci nimic pentru a opri acest lucru, poti considera ca site-ul tau a fost 'hack-uit' si ca informatiile sale personale au fost compromise”, a mai spus Jevans, adaugand ca cea mai mare parte a consumatorilor nu realizeaza ca phisherii trimit informatii de pe site in toata lumea. Cativa marketeri precum eBay sau PayPal au dezvoltat strategii care sa previna fenomenul de phishing.