Aceste rezultate au fost obtinute in urma unor studii Omnibus realizate impreuna cu Mercury Research, pe un esantion relevant pentru populatia urbana, inainte de campanie (28.08-09.09) si dupa (27.11-19.12). Studiul a mai scos in evidenta diferente semnificative intre cei care au vazut campania si sunt de acord cu faptul ca puiul gatit nu reprezinta un pericol si cei care nu au vazut-o (63% vs 52%).

O alta diferenta semnificativa a fost obtinuta atunci cand intrebati despre bio-securitatea fermelor 64% dintre respondentii care au fost expusi campaniei au fost total de acord cu faptul ca aceasta reduce riscurile de infectare cu virusul gripei aviare; fata de 55% dintre cei care nu vazusera campania. In plus, din totalul celor care au vazut campania, 82% au retinut cel putin unul dintre mesajele acesteia, anunta un comunicat al agentiei GMP.

Cea mai palpabila dovada ramane insa dublarea vanzarilor, pentru intreaga categorie, in ultimul trimestru al lui 2006 fata de perioada anterioara a anului. Dincolo de atingerea obiectivelor, campania a fost de asemenea remarcata pentru creativitatea ei, fiind premiata la AdPrint 2007, castigand Ingerul categoriei “Produse alimentare” (print Circul, Zoo), iar spotul TV “Strada” (doamnele lovite cu puiul in cap) a fost finalist la Golden Drum.

“Conceptul propus de GMP ne-a cucerit imediat prin abordarea indrazneata si creativa a subiectului. Era o campanie care se diferentia de altele. Rezultatele campaniei ne arata cum poti transmite un mesaj serios, intr-o maniera neconventionala si sa-ti atingi cu succes obiectivele”, a declarat Ilie Van, presedinte Uniunea Crescatorilor de Pasari din Romania.

Citeste si:

Campania “Puiul gatit nu face rau” a avut ca obiectiv principal corectarea conexiunii eronate dintre consumul de carne de pui si gripa aviara. Ca atare decizia a fost de a transmite informatia intr-un context surprinzator si emotional; evitand o abordare profesoral-educationala de tipul campaniilor pentru spalatul pe dinti.

Strategia de comunicare GMP a pornit tocmai de la faptul ca desi subiectul era unul delicat, decizia de renuntare la consumul de carne de pasare se baza pe stimuli emotionali . Campania s-a desfasurat in perioada septembrie – octombrie 2006 si a urmarit informarea consumatorilor asupra lipsei riscurilor de imbolnavire in urma consumului de carne de pasare gatita.

Conceptul a fost declinat in 2 spoturi TV, Circul si Strada, 2 concepte vizuale, un website si o campanie online. Canalele media folosite au fost presa scrisa, TV-ul si internetul. Cele 4 saptamani de campanie TV au totalizat 1547 spoturi difuzate, 916 TRP-uri la un index mediu de afinitate de 98.5%. Campania cu bannere online a avut un total de 1.924.000 afisari si un click rate de 5% (media normala fiind intre 1-3%).

GMP este una dintre cele mai importante agentii independente integrate din România. Agentia are in portofoliu un numar important de clienti si branduri printre care se numara: A&D Pharma (Sensiblu si Mediplus), Adevarul, Alcatel-Lucent, ApaNova, Gabriel Resources, Monte Banato, Mr. Bricolage, Raiffeisen Bank, Societatea de Educatie Contraceptiva si Sexuala, Unilever (Cocolino, Omo), Timisoreana. In ultima perioada, agentia a primit recunoastere nationala si internationala la Festivaluri precum Eurobest, Epica, Goldendrum, AdPrint, Golden Hummer, Effie, Ad’Or dar si Agentia de PR a anului la Romanian PR Awards.