In perioada 22-24 martie a avut loc cea de-a patra editie a Congresului National al Studentilor la Comunicare.

Evenimentul s-a desfasurat pe parcursul a trei zile in doua locatii diferite: primele doua zile de conferinte la Muzeul National de Arta al Romaniei si ziua finala, dedicata in exclusivitate workshopurilor, la Facultatea de Litere. Sala Auditorium a muzeului a fost populata inca de joi dimineata cu peste 300 de studenti la comunicare si jurnalism, studii economice, filosofie, stiinte politice sau litere, veniti din diferite colturi ale tarii. Adriana Saftoiu, Alfred Bulai, Fulga Dimitrescu, Ion Chiciudean, Razvan Dumitrescu si Robert Turcescu au dat startul discutiilor abordand tendintele si practicile in comunicarea de criza. Dupa o pauza de o jumatate de ora s-a trecut la sectiunea de criza organizationala cu Ioana Manoiu, Silvia Bucur si Andi Moisescu. Ei au analizat criza de la prevenirea sa la modul in care aceasta se gestioneaza in relatia cu presa. S-au oferit exemple, s-au analizat cazuri concrete subliniindu-se ce trebuie si ce nu trebuie facut in situatii de criza. Ultima conferinta a primei zile a constat intr-un studiu de caz pe tema crizei aviare. Invitati au fost Mihai Razvan Vintilescu, Raluca Bob si Thomas Achelis.

Ziua de vineri a debutat incendiar atat pe scena cat si in sala : criza politica cu Victor Ponta, Bogdan Teodorescu si Marian Voicu. Trece Romania printr-o criza in adevaratul sens al cuvantului? Putem vorbi de criza ca stagnare sau dimpotriva, criza inseamna tocmai disparitia sa? “Ne-am integrat insa ne-am dizolvat sistemic … nu mai exista coeziune la nivelul cetateanului” a fost una din concluziile acestei sectiuni. In continuare Corina Dragotescu, Andrei Cornea, Cristian Ghinea si Marie-Rose Mociornita au analizat cum s-a comunicat in anumite momente politice si cum a contribuit sau a afectat acest lucru aplanarea conflictelor. Pentru intelegerea crizei Marie-Rose Mociornita i-a sfatuit pe cei din sala sa urmareasca evenimentele din Romania deoarece ele sunt cea mai buna scoala in acest sens. Seria conferintelor s-a incheiat cu Mircea Vasilescu, Cristian Ghinea, Gabi Dobre si criza mass-media.

Feed-back-ul participantilor a fost unul pozitiv: “Cel mai mult mi-a placut cum s-a interactionat cu sala! Ar trebui sa se organizeze asa ceva mai des”, spune unul dintre studenti.

Citeste si:

Sambata a fost zi de munca asidua pentru toata lumea : peste 200 de studenti si 8 workshopuri simultane : Anatoli Ciucurovschi (Anatoli Ciucurovschi Naming Agency), Dana Voinea (BDR Associates - Communication Group, a Hill and Knowlton Associate), Dragoș Iliescu (D&D Research), Crenguța Roșu (DC Communication), Dorina Guțu (SNSPA), Ramona Andrei, Ana Maria Constantinescu, Ioana Manoiu (GMP PR), Mihai Ursa (McCann PR), Gabriela Lungu (The Practice). S-au prezentat studii de caz, s-au vandut ponturi, s-au simulat situatii de criza si gestionarea lor. La ora 17:00, in Facultatea de Litere domnea oboseala, dar si satisfactia unei zile reusite.

Pe tot parcursul congresului atmosfera a fost animata de mici concursuri individuale sau pe echipe si de tombole cu premii.
“Noi ne-am straduit sa facem lucrurile cat mai bine. Am invitat oameni bine pregatiti, cu autoritate in domeniu, am fost atenti la cele mai mici detalii pentru a nu avea cusur. Si credem ca am reusit. Avalansa de intrebari din sala, rumoarea din timpul pauzelor, reactiile la cald ne-au facut sa nu regretam noptile nedormite sau stresul pregatirilor” marturisesc organizatorii dupa ce cursa a luat sfarsit.

PRIME Romania s-a bucurat in demersul sau de sprijinul Lamonza, partener oficial, Muzeul National de Arta al Romaniei, Facultatea de Litere, BCR, Quadrant Amroq Beverages, Carturesti, Brandbuilders si RATB. De asemenea, evenimentul a fost sustinut de Realitatea TV, partener tv exclusiv, Student FM, Cotidianul, Dilema Veche, StudentMax, Wall-Street, eWEEK, Comunicatedepresa.ro, PRwave, Studentie.ro, Rospotline, Onlinestudent si OOPS Media.
Identitatea vizuala, design-ul web si multimedia au fost realizate de catre Digital Image.