Pina la sfirsitul anului, Romania va avea o noua identitate pe piata turistica internationala. Noul brand va fi creat cu sprijinul Agentiei Statelor Unite pentru Dezvoltare Internationala (USAID).

Oferta turistica a Romaniei va fi promovata pe piata externa sub un nou brand. Acesta va fi creat in cadrul unui proiect initiat de Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT) si USAID. Se va incerca o abordare noua, centrata pe sentimentele turistilor, si nu pe valoarea obiectivelor pe care le vor vizita. Conform presedintelui ANT, Marius Crivtonencu, noul brand va fi gata pina la sfirsitul acestui an. Vor fi consultate toate institutiile statului.

Ospitalitate si natura

Oficialitati, reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale si ai turoperatorilor au participat la un exercitiu de „branding“, organizat de ANT si USAID, in cadrul Programului de Dezvoltare a Mediului de Afaceri din Agricultura din Romania, sprijinit de guvernul SUA. Printre ideile lansate de acestia s-au numarat „respectul pentru traditie“, „ospitalitatea“, „natura pura“ si „estul se intilneste cu vestul“.

„Trebuie sa atingem inimile si sufletele turistilor contemporani care nu mai calatoresc pentru o plaja sau pentru o pirtie. Ei doresc sa traiasca o experienta de autocunoastere, care este inaltatoare si care lasa amintiri de neuitat. Brandul trebuie sa le arate nu ceea ce vor vedea si vor face ca turisti, ci ceea ce «vor simti» cind vor vizita Romania“, a afirmat James MacGregor, specialist in marketingul turismului international.

Sperante

Marius Crivtonencu considera ca promovarea Romaniei printr-un brand nou si o imagine pozitiva va duce la cresterea numarului de turisti si al investitorilor. Asta va insemna un balon de oxigen pentru localitatile din mediul rural, care ar putea profita din plin de venirea turistilor straini. „In acest an procesul se va definitiva si vrem ca pentru anul viitor sa cerem un buget marit pentru promovare“, a spus acesta.

Bugetul alocat promovarii turismului romanesc in acest an este de 134 de miliarde de lei, in vreme ce in 2004 a fost de 260 de miliarde de lei. Cu toate acestea, oficialii si operatorii si-au propus sa atraga cu 10-12% mai multi turisti straini decit in anul precedent. Conform datelor centralizate de ANAT de la agentiile de turism din toata tara, in 2004 au sosit in Romania 3.600.000 de vizitatori straini, cu 800.000 mai multi decit in 2003. O statistica mai generala, care nu indica in mod clar numarul turistilor, spune ca au intrat in Romania 6,6 milioane de straini, in vreme ce 6,9 milioane de romani au parasit tara.