Brandrepublic.com citeaza un articol din The Business, scris de Andrew Neil, apropiat al News Corp, care spune ca tranzactia include o intelegere prin care Rupert Murdoch garanteaza independenta editoriala a publicatiei WSJ. Aceeasi intelegere stipuleaza ca News Corp are dreptul de a angaja si concedia jurnalisti numai cu aprobarea unui comitet independent format din cinci persoane angajate ale Dow Jones.

Rupert Murdoch a anuntat, la inceputul lunii mai, ca vrea sa cumpere Dow Jones si ca ofera 60 de dolari pentru o actiune, cotata la 36 de dolari, valoarea totala a tranzactiei ridicandu-se la 5 miliarde de dolari.

Dupa anuntul lui Murdoch, familia Bancroft, care controleaza cea mai mare partea a actiunilor Dow Jones, nu s-a aratat de acord, si a facut demersuri pentru a bloca vanzarea. O parte dintre angajatii WSJ au protestat fata de comentariile lui Murdoch referitoare la marimea articolelor. El a declarat ca citeste rar un material intreg din WSJ deoarece sunt prea lungi si ca, in general, este frustrat de articolele lungi.

Citeste si:

Concernul media News Corp, controlat de magnatul australian Rupert Murdoch, detine mai multe zeci de posturi TV in intreaga lume, printre care retelele Fox News Channel si SKY Network Television, studiourile cinematografice 20th Century Fox si zeci de ziare si reviste, printre care "New York Post", "The Times", "The Sunday Times", "The Sun" si "News of the World". News Corp detine si o parte din actiunile postului romanesc de televiziune B1 TV.

Dow Jones & Co. reprezinta un grup independent de informatii financiare, infiintat in 1882 si controlat, in prezent, de familia Bancroft. Dow Jones & Co. detine, printre altele, unul dintre cele mai prestigioase ziare americane, “The Wall Street Journal” si editiile sale din intreaga lume, saptamanalul "Barron's", revista lunara "Far Eastern Economic Review" si agentia de informatii financiare Dow Jones.