Potrivit lui Bulai, campania de promovare externa a brandului de tara va avea loc mai ales in tari din Uniunea Europeana. Intr-o prima etapa se vor face cercetari privind imaginea Romaniei in tarile tinta, cercetarile fiind urmate de campanii de promovare. ASG a facut cercetari privind imaginea Romaniei doar in Spania si in Germania, in 2006. Campania de promovare externa urmeaza auditului intern care, potrivit sefului ASG, a fost incheiat. "Am facut auditul intern si am elaborat manualul de identitate vizuala, pe care speram sa il trecem prin hotarare de Guvern in septembrie", a spus Bulai.

Potrivit strategiei postaderare elaborata de Guvern, domeniile care avantajeaza Romania in competitia pe piata UE, pe baza carora va fi construit brandul de tara, sunt alimentele ecologice, industria IT, vinul, turismul, confectiile, mobila, produsele mestesugaresti si medicamentele naturiste.

Bulai declara la sfarsitul anului trecut ca, pentru a construi brandul "Romania", este nevoie de circa zece milioane de euro si de un interval de trei ani. „O tara ca Romania are nevoie de o suma de doua-trei milioane de euro pe an pentru a-si construi brandul de tara. In trei ani am avea niste rezultate concrete pe care sa le putem masura”, afirma presedintele Agentiei pentru Strategii Guvernamentale.

Agentia pentru Strategii Guvernamentale a fost infiintata in 2003 cu scopul de a asigura asistenta necesara deciziilor guvernamentale, cresterii transparentei si optimizarii comunicarii la nivelul Guvernului.