First Line Communication este noua companie de comunicare a fostului demnitar Ionel Blanculescu, care isi propune sa ofere clientilor servicii din zona consultantei financiare, dar si din cea a PR-ului clasic sau a marketingului politic.

Actiunile companiei sunt detinute in proportie de 51% de catre Ionel Blanculescu, 40% de catre jurnalistul si omul de PR Razvan Durlan si 9% de catre asistenta lui Blanculescu, Janina Oprea. Restul colaboratorilor, nume importante ale industriei, urmeaza sa fie anuntati dupa incheierea primelor contracte, ne-a declarat Blanculescu.

Presedintele companiei estimeaza ca, pana la sfarsitul anului, First Line Communication va intra pe profit. De asemenea, pana la sfarsitul lui 2008, agentia va avea o cifra de afaceri de aproximativ trei milioane de euro.

Investitia initiala a fost sustinuta de compania de Consultanta si Investigatii Financiare, o alta firma din portofoliul lui Blanculescu, care se ocupa in proportie de 70% cu managementul litigiilor. Fostul ministru al controlului estimeaza ca First Line Communication isi va gasi primul client pana la sfarsitul lunii septembrie si va incheia primele contracte pana la sfarsitul acestui an.

“Voi conecta agentia de comunicare la baza de clienti a Companiei de Consultanta si Investigatii. Se vor arde astfel cateva etape si agentia va ajunge la o clientela proprie in doua-trei luni”, a declarat Ionel Blanculescu. Clientii pe care ii vizeaza First Line Communication sunt companiile mari si foarte mari, nivel la care se afla si clientii companiei de consultanta a lui Blanculescu.

Specializata pe managementul litigiilor, Compania de Consultanta si Investigatii a depasit pana acum un miliard de euro, in valoarea litigiilor gestionate in procesele de judecata. "Am dezvoltat o relatie foarte stransa cu acesti clienti, care vor apela probabil si la serviciile agentiei de comunicare", a declarat Blanculescu.

Citeste si:

La First Line Communication, Ionel Blanculescu se va ocupa de partea de contractare de clienti, dar se va implica si in problemele de marketing. “Comunicarea este o veche pasiune de-a mea. Am mai avut proiecte in acest domeniu inca de pe vremea cand lucram la AVAB”, ne-a spus fostul presedinte al Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Bancare. Fost angajat al agentiei Publicis Romania, Razvan Durlan se va ocupa de partea de creatie si comunicare.

Unul dintre targeturile noii agentii de comunicare este intrarea in campul marketingului electoral. "La alegerile locale, vom prelua cel putin un candidat de primar, dintr-un oras mare. Daca vom reusi si candidatul nostru va castiga alegerile, vom participa si la alegerile legislative, ultima tinta fiind cele prezidentiale", a declarat Blanculescu. Acesta a mai adaugat ca actiunile de marketing electoral nu vor tine cont de culoarea politica a candidatilor.

Un nou proiect la care lucreaza Ionel Blanculescu este International Lobby Company, o companie specializata pe lobby-ul guvernmental, ce va fi lansata pana in luna octombrie a acestui an. Compania va intra pe piata in domeniul contractelor de consultanta, urmand ca peste doi-trei ani sa se rezume exclusiv la actiuni de lobby. Blanculescu vede in International Lobby Company un viitor lider pe piata de lobby din Romania.

Fostul ministru considera insa ca piata autohtona de lobby este inca imatura, romanii privind acest tip de activitate dintr-o perspectiva negativa. "Eu am profitat oarecum de ce s-a intamplat pe piata si de teama nejustificata a romanilor fata de acest tip de activitate. Nu cred, insa, ca piata se va maturiza pana cel devreme in 2009", este de parere Blanculescu.

First Line Communication este a treia companie din protofoliul lui Ionel Blanculescu. Fostul ministru a intrat in mediul de afaceri la inceputul lui 2005, prin infiintarea companiei de Consultanta si Investigatii Financiare. In 2006, Blanculescu a pus bazele unei firme de investitii financiare, intrand in zona pietelor de capital. Iar compania de lobby este un proiect cu finalizare in viitorul foarte apropiat. Blanculescu considera ca cele patru firme se vor completa si sustine reciproc.