Potrivit unui raport publicat pe blog-ul FishbowlNY, Mediabistro, News Corp ar fi achizitionat site-ul de religie si spiritism Beliefnet, sursele negand sa comenteze finalizarea tranzactiei, insa fiind destul de convingatoare pentru ca editorul Noah Davis sa considere inca un deal marca Murdoch. Purtatorii de cuvant al canalului de stiri Fox, patronat de Murdoch, au sugerat amanarea acestei declaratii pana la obtinerea unor informatii ulterioare.

Beliefnet.com a fost fondat in 1999 de catre Steve Waldman, redactor-sef al site-ului care numara 3,1 milioane de vizitatori unici in fiecare luna si peste 7,6 milioane de abonati. Site-ul a castigat premiul General Excellence Online Ellie in mai 2007, devansand competitori apreciati ca Slate si ESPN.com. In noiembrie, Beliefnet lansat o versiune beta a unui portal de socializare pentru liderii spirituali si grupurile religioase.

Sa fie insa Beliefnet singurul site aflat in vizorul miliardarului Murdoch? Conform mass-mediei britanice, magnatul s-ar afla in discutii cu reprezentantii LinkedIn, un site de networking dedicat profesionistilor, in vederea unei achizitionari estimata la aproximativ un milliard de dolari, fapt infirmat recent de o sursa apropiata News Corp.

Aceasta a declarat ca cele doua companii s-au intalnit, intr-adevar, insa pentru a discuta un eventual parteneriat pentru viitor. Chiar si asa, o achizitie din partea magnatului News Corp s-ar dovedi utila. “Strategic, ar fi perfect”, a comentat analistul Goldman Sachs, Anthony Noto, in cadrul Reuters Media Summit, citat de Reuters.

La o prima analiza, LinkedIn ar putea oferi News Corp tehnologia si serviciile necesare pentru a interconecta cititorii de business ai publicatiilor Dow Jones, find stiut faptul ca prestigiosul Wall Street Journal, creatie Dow Jones, se afla acum in mainile lui Murdoch, in urma unui deal de 5,6 miliarde de dolari.

Citeste si:

Pe de alta parte, Murdoch ar putea vedea in LinkedIn o noua oportunitate care merita exploatata inainte de a se declansa un adevarat boom pe piata. In 2005, anticipand succesul MySpace, Murdoch a cumparat site-ul de networking pentru 580 de milioane de dolari, inainte ca acesta sa devina cel mai popular portal de socializare in randul adolescentilor din lumea intreaga.

LinkedIn ocupa in prezent al saselea loc in topul retelelor sociale, cunoscand insa cea mai mare crestere a numarului de utilizatori in luna octombrie, devansand expansiunea MySpace si Facebook, conform Nielsen. Astfel, site-ul a atras in urma cu doua luni aproximativ cinci milioane de utilizatori americani, in comparatie cu 1,7 milioane inregistrati anul trecut.

Referindu-se la o posibila vanzare a companiei, presedintele LinkedIn, Dan Nye afirma, pentru revista Fortune, ca ar fi nevoie de mai mult de 1 miliard de dolari pentru a vinde. Luna trecuta, reprezentanti companiei si-au declarat disponibilitatea de a construi business-ul pe termen lung, vizand in acelasi timp si un viitor IPO (Initial Public Offering).

“Construim o companie care va schimba lumea. Suntem foarte incantati sa o facem in mod independent”, sustine Nye, citat de Reuters. Daca intr-adevar LinkedIn promite la fel de mult ca MySpace, este posibil ca in viitor sa asistam la o noua achizitie Murdoch.