Utilizatorii de Internet din Statele Unite au acordat in ultimele luni o atentie mai mare siteurilor politice comparativ cu alte tipuri de proiecte online. Potrivit datelor furnizate de comScore Media Metrix, politicul ocupa un loc considerabil in topul celor mai vizitate site-uri din Statele Unite, cu o crestere de 35% in decembrie 2007, fata de 2006, in contextul alegerilor prezidentiale care au loc anul acesta.

De asemenea, site-urile dedicate comunitatii femeilor si cele cu stiri de divertisment au inregistrat o crestere similara de 35 %. Astfel, fata de anul 2006, in 2007 s-au inregistrat, in principiu, cresteri de trafic pe majoritatea site-urilor din Statele Unite.

Internetul a devenit principala sursa de informare in ceea ce priveste statutul campaniilor electorale prezidentiale. Aproape un sfert din populatia americana, 24%, declara ca se folosesc cu regularitate de datele furnizate pe Internet pentru a se informa referitor la situatia politicii, acest lucru insemnand o dublare a procentului, fata de anul 2004.

De asemenea, ponderea campaniilor de informare politica in mediul online a crescut de la 20%, in 2004, la 42% in 2007, chiar si in randul tinerilor cu varste cuprinse intre 18 si 29 de ani, potrivit Pew Internet & American Life Project.

Citeste si:

Cercetarea Pew, organizata pe un esantion de 1.430 de adulti in perioada 19-30 decembrie, arata ca stirile despre campaniile electorale si comunitatea poltica au fost vizate, in defavoarea surselor traditionale de informare. Fata de anul 2000, cand o pondere mare o aveau televiziunile de stiri si ziarele locale, anul 2007 a inregistrat o crestere sporita in segmentul online ( de la 9% la 24% ).

Un studiu efectuat de Synovate arata ca aproximativ un sfert dintre toate categoriile de varsta chestionate au planuit sa se informeze pentru alegerile prezidentiale din 2008 indeosebi din stirile video din online.

Astfel, cei de peste 65 de ani au hotarat sa se informeze mai mult din dezbaterile sau stirile video online, si, in mod surprinzator, celelalte categorii, cu varsta cuprinsa intre 18 si 64 de ani, au ramas fideli, in mare proportie, televizorului si radio-ului, dar si blogurilor poltice si stirilor video online.

Analistii concluzioneaza ca anul 2008 nu pare a fi un boom pentru online-ul politic, totusi, informatiile de pe site-urile de politica se dovedesc a fi vizate de catre consumatori.