Difuzarea clipurilor publicitare cu senatorul Barack Obama pe durata finalei Super Bowl si achizitia unei ore de spatiu publicitar pe Hallmark TV de catre Hillary Clinton sunt primele semne ale unei tendinte care prinde contur: canalele TV au devenit asaltate de clipuri ale politicienilor americani.

Expertii in marketing afirma insa ca acesta este doar inceputul pentru ceea ce se va intampla in aceasta toamna, din moment ce candidatii la presedintia Statelor Unite incep deja sa achizitioneze spatii pentru publicitate TV la preturi fara precedent, aglomerand astfel piata clipurilor publicitare.

In 2004, politicienii au cheltuit pentru publicitatea TV 1,7 miliarde de dolari, iar pentru acest an se anticipeaza o dublare la 3 miliarde de dolari, dupa cum arata un studiu realizat de TNS Media Intelligence/Campaign Media Analysis Group.

Politicienii americani evita difuzarea spoturilor publicitare pe canale TV nationale, preferand sa achizitioneze spatiu publicitar la posturile locale “in locatii cheie ale campului de lupta“.

Citeste si:

Unele companii, insa, tind sa evite acest trend si sa caute moduri mult mai creative prin care sa se faca remarcate. Tony Pace, director al departamentului de marketing din cadrul lantului de restaurante Subway ii avertizeaza pe proprietarii de francize ca nu trebuie sa incerce sa concureze cu politicienii pe piata publicitara a spoturile difuzate in grilele de programe ale posturilor de televiziune locale.

Tony Pace declara, de asemenea, ca nu doreste sa asocieze numele Subway cu imaginea negativa pe care politicienii o au in Statele unite. Solutia pe care o considera viabila este aceea de a-si indrepta atentia catre spoturile difuzate in salile de cinema pentru intreaga perioada de desafasurare a campaniilor electorale.

Utilizatorii de Internet din Statele Unite au acordat in ultimele luni o atentie mai mare siteurilor politice comparativ cu alte tipuri de proiecte online.

Potrivit datelor furnizate de comScore Media Metrix, politicul ocupa un loc considerabil in topul celor mai vizitate site-uri din Statele Unite, cu o crestere de 35% in decembrie 2007, fata de 2006, in contextul alegerilor prezidentiale care au loc anul acesta.