Competitia este cea mai buna oportunitate de a se remarca pentru tinerii aspiranti. Nu mai putin de 70 de profesionisti consacrati, din industria comunicarii, au fost invitati anul acesta in Juriu pentru a le evalua performanta. Componenta Juriului poate fi vazuta la adresa: http://www.olimpiadelecomunicarii.ro/juriu/2008.html

Pentru a se inscrie, tinerii trebuie sa fie studenti sau incadrati intr-o forma de invatamant superior. Intr-o prima etapa, ei trebuie sa isi alcatuiasca o echipa de 5 membri si sa rezolve o tema de preselectie. Aceasta difera in functie de proba la care se inscriu: Relatii Publice, Comunicare Institutionala, Advertising sau Comunicare Politica.

Astfel, pentru editia 2008 temele de preselectie sunt:
La Comunicare Institutionala: “Campanie pentru incurajarea femeilor sa mearga la meciuri de fotbal, ca mijloc de reducere a violentei pe stadioane”.

La Relatii Publice: “Campanie de incurajare a reciclarii in randurile companiilor”.

La Comunicare Politica: “Campanie prin care un partid sa-si mobilizeze electoratul fidel sa se implice in dezbaterea politica din blogosfera”.

La Advertising: “Campanie pentru cresterea increderii in Politia Romana”.

Detalii despre preselectii si despre inscriere pot fi gasite la adresa:
http://www.olimpiadelecomunicarii.ro/concurs.html

Citeste si:

Echipele care vor trece de etapa de preselectii vor realiza cate o campanie de comunicare pentru un “client” real. Acesta, in functie de proba, poate fi: o companie, un brand comercial, o institutie publica sau un om politic. Dupa trei saptamani de lucru, echipele finaliste isi vor prezenta public campaniile, iar cele mai bune vor fi premiate.

Un atu al competitiei este implicarea cat se poate de serioasa a “clientilor” in lucrul cu echipele. Reprezentantii companiilor sau ai institutiilor publice “client” revin an de an cu placere in randurile tinerilor comunicatori si se asteapta sa primeasca de la ei idei proaspete. Spre exemplu, Shachar Shaine, Presedintele URBB (Tuborg Romania), spune ca “in ceea ce ma priveste, intalnirile cu studentii au avut intotdeauna un efect reconfortant, datorita entuziasmului si energiei de care acestia dau dovada, precum si a punctelor de vedere exprimate fara inhibitii.” De asemenea, Bogdan Olteanu, Presedintele Camerei Deputatilor, le transmite participantilor ca “sunt convins ca si de data aceasta ma voi simti foarte bine in mijlocul vostru si, pe acesta cale, va urez multa inspiratie!”

Datorita capacitatii de a-i scoate in evidenta pe cei mai motivati si mai bine pregatiti potentiali angajati, competitia Olimpiadelor este urmarita cu un interes deosebit de anagajatorii din piata de comunicare. Aceasta piata trece de cativa ani printr-o acuta lipsa de resurse umane calificate. Spre exemplu, Mihaela Radulescu, reprezentanta agentiei GMP, spune: “daca vrei sa recrutezi juniori - cu putine exceptii - acum dai peste copii rasfatati, superficiali cu pretentii mari, care au infinit mai putina rabdare cu ei insisi decat aveam eu la varsta lor”. De aceea, angajatorii se asteapta sa-i intalneasca pe cei mai buni viitori colaboratori la Olimpiadele Comunicarii si, de multe ori, le fac propuneri de angajare imediat dupa terminarea competitiei. O parte din “povestile de succes” ale tinerilor care s-au remarcat astfel pot fi vazute la adresa: http://www.olimpiadelecomunicarii.ro/participanti/povesti-de-succes.html.

Olimpiadele Comunicarii 2008 se desfasoara sub Patronajul Presedintelui Camerei Deputatilor.

Proiectul este realizat cu sprijinul financiar oferit de: Tuborg Romania, Agentia Nationala pentru Sprijinirea Initiativelor Tinerilor, Carparcement Holding, BRD Groupe Societe Generale, JTI Romania, Leo Burnett, IMPACT SA, APA NOVA si InternetCorp.

Promovarea proiectului este realizata cu sprijinul: Realitatea TV, The Money Channel, Jurnalul National, Saptamana Financiara, Romania Libera, BIZ, Campaign, 24FUN, wall-street.ro, E-jobs.ro, 9AM.ro, Comunicatedepresa.ro, AdPlayers.ro, Inpolitics.ro.

De asemenea, proiectul beneficiaza de sustinerea International Advertising Association Romania (IAA), a Asociatiei Romane a Profesionistilor in Relatii Publice (ARRP), si a Clubului Companiilor de Relatii Publice (CCRP).