“Ne place sa luam la misto reclamele, si in special reclamele romanesti, pentru ca si lor le place sa-si descopere multe puncte vulnerabile”, a declarat Alexandru Cotet. “Sunt multi oameni in spatele spoof-ului. Toata partea de creatie tine de Sector 7, o mica familie pasionata de film si advertising care activeaza cu chiu, cu vai, in ambele, in ordinea de mai sus. Prieteni buni de familie sunt baietii de la Trupa DEKO, pe care ii vedeti si in spoof (multumim Micutzu). Iar nasii nostri sunt Paprika, o familie mult mai mare si mai experimentata, care s-a ocupat de partea de productie si ne-a suportat noua nazurile.”

Locul al doilea a fost ocupat de echipa lui Tudor Botezatu, cea care a inventat Budai Beer la editia de anul trecut.

Spoof-ul castigator, precum si urmatoarele 9 care ii urmeaza in clasament, vor constitui o proiectie anti-conventional in cadrul festivalului ADfel, pe 25 august 2008, incepand cu orele 20:30, pe terasa La Motoare din Bucuresti.

Juriul celei de-a doua editii Grand Spoof a fost format din 4 directori de creatie autohtoni si un reprezentant IQads, dupa cum urmeaza: Alexandru Dumitrescu, Associate Creative Director McCann Erickson, Alina Gavrila-Bortun, Managing Partner & Creative Director Gavrila&Asociatii, Claudiu Dobrita, Creative Director Grey Worldwide Romania, Costin Radu, Managing Director IQads si Liviu David, Creative Director Next Advertising.

Citeste si:

Grand Spoof este singurul concurs romanesc de parodiat reclame, fie ele romanesti sau internationale, organizat in fiecare an inaintea festivalului de publicitate neconventionala ADfel, si constituie un exercitiu de creativitate adresat comunitatii pasionatilor de publicitate.

Un spoof este o reclama parodica care face referire la o alta reclama, folosindu-se de notorietatea ei pentru a servi unei alte marci, adesea inventate, sau pentru a realiza o simpla parodie, neasociata niciunui alt brand. Cu toate acestea, spoof-ul nu este o reclama comparativa, ilegala in Romania, sau plagiat, ci foloseste elementele dintr-o reclama cunoscuta pentru a le reinterpreta si pentru a crea un nou sens.

ADfel este primul festival de publicitate neconventionala din Romania, organizat de IQads si 24-FUN. Ajuns la a treia editie in 2008, evenimentul isi propune ca in fiecare an, timp de o saptamana, sa promoveze gandirea alternativa in publicitate si metodele neconventionale prin care brandurile isi comunica mesajele catre consumatori. Pe langa ideile neconventionale implementate in spatiul terasei, festivalul contine o serie de workshop-uri si conferinte dedicate subiectului, concursuri de creativitate, iar incepand cu acest an va reuni intr-o expozitie speciala cateva dintre cele mai bune executii neconventionale realizate de agentii de publicitate locale.