“La inceputul acestui an UAPR a organizat un sondaj in legatura cu utilitatea si relevanta organizarii Ad’Or. 20 de creative directori au raspuns in favoarea organizarii acestui festival. Ne angajam sa fim un festival de publicitate adaptat la realitatile publicitatii din Romania, sa avem un juriu strain si sa organizam acest eveniment in fiecare an. Suntem in fata a doua provocari – pozitionarea si rebrandingul proiectului, respectiv partea de business”, a spus Andrei Bortun.

Festivalul Ad’Or va avea loc in perioada 11-13 septembrie 2009. Potrivit organizatorilor, formatul si regulamentul competitiei vor fi definitivate pana la 1 noiembrie, urmand ca inscrierile sa se desfasoare in intervalul 1 iunie-31 iulie. Jurizarea online va avea loc in luna august, iar cea offline, intre 7 si 11 septembrie.

La competitie vor putea participa lucrari realizate in intervalul 2006-2008. Lucrarile inscrise cu un buget mai mic de 100.000 de euro vor fi catalogate drept “low budget”, iar lucrarile cu un buget mai mare de 100.000 de euro drept “high budget”. Premiile obtinute de lucrarile “low budget” si de lucrarile “high budget” vor fi punctate diferit. Astfel, un proiect “low budget” ar putea obtine 5 puncte, in timp de unul “high budget” ar putea primi 15 puncte, potrivit algoritmului actual gandit de organizatori.

Bugetele declarate vor fi validate de un auditor de media extern independent.

Citeste si:

Ad’Or va fi structurat pe medii de comunicare si categoriile vor fi organizate astfel incat sa accentueze fragmentarea media si dezvoltarea noilor media.

Pe langa mediile clasice-TV, radio, print-festivalul va cuprinde si sectiuni dedicate unor medii de comunicare precum online, BTL, utilizare media si design. Categoriile vor fi structurate in fucntie de fragmentarea mediului respectiv. Astfel, in cadrul categoriei Print vor exista sectiuni de Magazine Print, Newspaper Print, Outdoor, Indoor, Transit).

Se vor acorda trei premii pentru fiecare categorie-Gold, Silver si Bronze.

La ultima editie a festivalului, desfasurata in anul 2006, Leo Burnett a fost desemnata “Agentia anului”.