Obama a fost creditat cu voturile a sute de marketeri, care au apreciat strategia de comunicare a senatorului ca fiind mai puternica decat cea a celorlarti doi finalisti, Apple si Zappos.com. Lista scurta a concursului a fost completata de Nike, Coors si senatorul John McCain. Cei sase nominalizati au fost selectati de catre echipa editoriala a revistei Advertising Age.

“Este extraordinar cum Obama a reusit sa treaca de la a fi un nume aproape necunoscut la unul stiut de toata lumea iar apoi la a deveni candidat la presedintie”, a spus Linda Clarizio, presedintele AOL Platform A.

Din campania lui Obama ar avea de invatat marketerii din toate domeniile, a spus Angus Macaulay, vicepresedinte al companiei de marketing Rodale. “A reusit sa creeze o retea sociala oferind unelte care faciliteaza implicarea oamenilor. Este foarte usor sa te implici in campania lui Obama”.

Senatorul democrat a adunat 36,1% din voturile celor 750 de membri ai juriului. Pe locul al doilea s-a clasat Apple, cu 27,3% din voturi, urmat de Zappos.com (14,1%), Nike (9,4%), Coors (8,7%) si JohnMcCain (4,5%).

Citeste si:

Brandul creat de Steve Jobs a fost apreciat pentru “consistenta uluitoare” in relatia cu consumatorii si in design. Nike a impresionat prin modul in care construieste o comunitate globala de consumatori si prin campaniile de comunicare integrate.

Producatorul de bere Coors a convins juriul prin rezultatele financiare obtinute in ultimul an. Surpriza clasamentului a fost insa magazinul online de pantofi Zappos.com, care a fost apreciat pentru modelul inovator de business, care presupune investirea bugetelor pentru reclama in servicii pentru consumatori.

“Zappos are o relatie extraordinara cu consumatorii, un model de business grozav si stie sa foloseasca inteligent Internetul ca platforma de comunicare”, a spus Maria Luisa Francoli, CEO al agentiei de media MPG.