Festivalul va trece printr-un proces de rebranding si de reorganizare iar structura si regulamentul competitiei vor inregistra schimbari vizibile. Competitia va ramane una locala si cu un juriu exclusiv strain.

Noua structura cuprinde categorii noi de concurs, precum Media, Online, Design si BTL, care vin in completarea celor deja existente. Vor exista 7 categorii structurate pe medii de comunicare, dar si o categorie dedicata campaniilor integrate si o sectiune speciala de Best Crafts.

Planificat pentru a se desfasura in septembrie 2009, festivalul va avea o perioada de inscrieri de doua luni, in perioada 1 iunie - 31 iulie. La Ad’Or 2009 vor putea fi inscrise lucrari expuse in perioada 1 mai 2007 – 1 mai 2009, dar care nu au concurat in anii trecuti in cadrul festivalului. Cele 3 zile in care se va desfasura festivalul vor cuprinde seminarii si workshopuri de creativitate, dar si gala de acordare a premiilor.

Juriul va fi alcatuit din reprezentanti cu experienta ai industriei de publicitate, dar nu din Romania, pentru a se asigura impartialitatea jurizarii tuturor lucrarilor. Jurizarea se va face in doua etape: online si offline. In prima faza va fi selectat un numar de lucrari ce vor alcatui shortlist-ul, pe baza caruia, in timpul jurizarii din zilele de festival, vor fi alesi castigatorii tuturor categoriilor.

Citeste si:

O alta schimbare fata de editiile trecute ale festivalului se va vedea la nivelul punctajelor: pentru categoriile TV, Radio, Print, Media si Campanii Integrate va exista o limita de buget care va separa lucrarile „low budget” de cele „high budget”. In functie de aceasta impartire, vor fi diferentiate punctele obtinute de respectivele lucrari in competitie, de care se va tine cont in cursa pentru titlul de „Agentia Anului”. Lucrarile vor concura impreuna in categoria din care fac parte si vor fi jurizate indiferent de buget , avand sanse egale de a obtine un premiu. Acestea vor fi: Bronze, Silver si Gold pentru fiecare categorie, carora li se adauga premiile pentru „Best Cratfs” si distinctia „Agentia anului” acordata agentiei cu cele mai multe puncte acumulate in competitie.

Mai multe detalii despre modalitatea de acordare a premiilor si a punctelor in cadrul competiei se regasesc in regulamentul festivalului (atasat), care incepand cu luna februarie 2009 va putea fi consultat online, in forma sa finala.

Ad’Or este un proiect UAPR (Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania), sustinut de IAA (International Advertising Association). Millenium Communications detine in totalitate project managementul Ad’Or pentru urmatoarele cinci editii, avand libertatea de a stabili modul in care se desfasoara festivalul, formatul si structura competitiei.