Reglementarile, introduse de Ofcom (‘CNA-ul’ britanic) in aprilie 2007, vizeaza reclamele la bauturi si produse alimentare bogate in grasimi, sare si zahar, produse ce atrag in special copiii cu varste intre patru si 15 ani, potrivit NewsIn.

Ofcom anticipeaza ca, in 2009, reclamele la astfel de produse nu vor mai fi difuzate deloc pe canalele pentru copii. Se estimeaza ca, in prezent, numarul spoturilor publicitare la produse junk food, in intervalul orar 18.00-21.00, a scazut deja cu peste 60% in timpul programelor pentru copii.

Reglementarile din Marea Britanie se aliniaza la politicile europene pentru combaterea obezitatii in special in randul copiilor - considerati o categorie extrem de vulnerabila la publicitatea pentru produsele de tip junk food.
In Romania, companiile Coca-Cola, Star Foods, Nestle, Burger King, Ferrero, General Milks, Mars, Kraft si Unilever nu vor mai face publicitate pentru copiii sub 12 ani la produsele alimentare nesanatoase, dupa ce au semnat "Codul etic pentru publicitate adresata copiilor". De asemenea, aceste companii nu vor mai face campanii de promovare a produselor de tip fast-food in scolile primare.

Citeste si:

"Acesta este un exemplu al modului in care industria poate sprijini promovarea unei diete echilibrate si a unui stil de viata sanatos. Industria alimentara din Romania si-a asumat rolul de coordonator la nivel european al luptei impotriva obezitatii", spune reprezentantul World Federation of Advertisers (Federatia Mondiala a Publicitarilor), Will Gilroy.

In cazul in care nu respecta prevederile, companiile care au semnat acest cod etic pot fi sanctionate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor si de Consiliul National al Audiovizualului, potrivit legii.