Potrivit unui studiu realizat de AdAge, industriile media si publicitate din SUA au renuntat la 3,9% din forta totala de munca incepand cu decembrie 2007. Astfel, media traditionale au fost puternic lovite de “tsunami-ul economic”, eliminand 4,6% din numarul total de angajati, respectiv 41.000 de oameni.

De asemenea, aproape unul din zece angajati al unui ziar a fost disponibilizat ca urmare a crizei economice, 31.200 de jurnalisti avand de suferit in urma acestei decizii. In plus, revistele americane au concediat aproximativ 4.500 de angajati.

Pe de alta parte, 8.100 de salariati ai posturilor de radio si 5.100 din televiziunile americane au fost nevoiti sa renunte la locurile de munca, decizie luata de manageri in vederea eficientizarii costurilor. Furnizorii de cablu au urmat acelasi trend concediind 2.500 de salariati.

Citeste si:

Totodata, sectorul de publicitate si marketing si-a redus forta totala de munca cu 3,1%, 24.100 de angajati fiind disponibilizati pe parcursul anului trecut. Aceste cifre sunt completate de cele 2.200 de concedieri din cadrul firmelor de consultanta in marketing, respectiv 1.200 de posturi din cadrul agentiilor de relatii publice.

La polul opus se regaseste sectorul online, in cadrul caruia procesul de recrutare a continuat, in ciuda contextului economic nefavorabil. Astfel, companiile care isi desfasoara activitatea online au recrutat 5.400 de noi angajati, o crestere de 7% a fortei de munca. Astfel, numarul total de angajati in online-ul american a atins nivelul de 82.200, cel mai mare din ultimii sapte ani.

3,6 milioane de americani au ramas fara locuri de munca in urma crizei financiare, mai mult de jumatate din concedieri avand loc incepand cu noiembrie 2008. In luna ianuarie 2009, rata somajului in America a a atins cel mare nivel din anul 1992 – 7,6%.