Asistentul de cumparaturi. O notiune fara corespondent in Romania si de negasit in nomenclatorul meseriilor de la noi. In strainatate insa, e o indeletnicire extrem de profitabila.

In SUA, scolile de bune maniere formeaza - contra cost - persoane special instruite pentru a te insoti si asista la cumparaturi, calificarea obtinuta la absolvire fiind de shopping assistant. Notiunea nu trebuie confundata cu cea de "asistent social"desi confuzia apare cand cel din urma face si cumparaturi pentru persoana pe care o ingrijeste.

Ce e atunci un asistent de cumparaturi? Un om instruit in masura sa te consilieze in alegerea celor mai reusite piese sau combinatii vestimentare si care sa te insoteasca in goana ta prin magazine. Adesea, inarmat cu o lista de "must"-uri, te scapa de povara alergatului prin magazine ori de prezenta la diferite prezentari de moda achizitionand piesele vestimentare si accesoriile care ti se potrivesc.

Cat costa un astfel de serviciu? In SUA, o sedinta de o ora la shopping, porneste de la 20 $. Fireste, pretul creste in functie de numele celui care consiliaza si de renumele celui consiliat.

Cine isi perimite un astfel de asistent? La Hollywood, orice vedeta, iar in Occident, orice persoana publica sau de cariera. In Romania insa...

www si vezi cum sa te imbraci

Pe site-urile de cumparaturi on-line, asistentul de shopping e un personaj virtual. Completand cateva campuri, gen produs, marime, culoare, model, pret, primesti rapid rezultatele cautarii insotite de imaginile produselor solicitate plus sugestii pentru o tinuta completa.

Poti beneficia free de serviciile unui asistent de cumparaturi in carne si oase in marile magazine. Si asta pentru ca orice butic care se respecta detine personal specializat menit sa te consilieze in alegeri.

Din pacate, in Bucuresti, cu exceptia a doua-trei magazine (Alsa Boutique, care include si Max Mara), personalul nu e pregatit sa-si sfatuiasca clientii potrivit asteptarilor si nevoilor acestora.

In Romania, meseria de consilier la cumparaturi nu figureaza in nomenclator. Adesea, "asistent" ne este fie un prieten, un designer (cazul fericit, cand exista), o rubrica dintr-o revista glossy sau - in situatia unei persoane publice - consilierul de imagine.

In acest caz, cel din urma se confunda cu PR-ul (responsabil cu imaginea si comunicarea), facandu-si simtita prezenta doar prin cenzurea declaratiilor si a aparitiilor mediatice ale clientului sau. (A.T.)

Cine e si cu ce se "mananca" un consilier de moda

- Absolvent, de regula, al unei institutii de profil sau al unor cursuri de specialitate (moda/design/imagine), consilierul trebuie sa aiba bun gust si simt estetic, sa cunoasca tendintele sezonului, piata de moda, normele de protocol. De asemenea, trebuie sa cunoasca profilul, nevoile si cerintele clientei/clientului: silueta, caracteristici fizice, personalitate, stil de viata, gusturi estetice.

- Sfatuieste clientul cum trebuie sa se imbrace intr-o anumita imprejurare sau cum sa-si compuna garderoba.

- Insoteste clientul la cumparaturi, ajutandu-l sa aleaga hainele si accesoriile potrivite, sau face chiar singur cumparaturile, tinand cont de cerintele acestuia.

- Alcatuieste garderoba de sezon, in functie de solicitarile si nevoile clientului.

- O persoana disponibila pentru a calatori frecvent, mai ales atunci cand clientul permanent este o persoana publica pe care trebuie sa o insoteasca peste tot. In acest caz, serviciile se pot combina cu cele ale unui consilier de imagine, care are cunostinte aprofundate in domenii diverse: machiaj, limbaj corporal, eticheta etc.

- La serviciile unui consilier de moda se poate apela si sezonier. Serviciile pot fi oferite in diverse pachete (de exemplu, ore de consultatie de specialitate si un plan de shopping) sau individualizate in functie de client.

- Unele magazine au consilieri de moda proprii care ofera clientilor servicii de consultanta, atunci cand acestia doresc sa isi cumpere imbracaminte sau accesorii.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri