Planurile au fost dezvaluite intr-un document Google trimis Asociatiei Americane a Ziarelor (NAA), care a solicitat propuneri prin care sa monetizeze continutul online, dupa ce unii editori au intampinat dificultati in aceasta problema.

In urmatorul an, Google planuieste sa lanseze functii de "micro-plati" care vor face parte din serviciul sau de plati online Checkout, a anuntat compania. Compania ar permite consumatorilor sa cumpere un pachet de abonamente pentru mai multe publicatii, dar pot face plati pentru alte stiri pe baza sistemului "a la carte".

"Ideea este de a lansa sisteme de plata viabile prin afisarea de oferte de la mai multi comercianti", a anuntat Google.

Gestionarea abonamentelor din partea comerciantilor este cat se poate de necesara in acest moment dar ar putea fi imbunatatita pentru a deveni mult mai relevanta pentru companiile media si de stiri", a anuntat Google.

Sistemul "a la carte" va fi aplicat probabil la continutul special cum ar fi interviurile exclusive dupa ce este de asteaptat ca utilizatorii sa plateasca pentru stirile de baza de la mai multe surse, a anuntat Google. De asemenea, in acest fel editorii vor putea atrage cititorii oferind o stire gratuita.

Google Checkout, care concureaza cu serviciul de plati PayPal de la eBay, stocheaza informatiile de plata ale utilizatorilor, iar acestia ar putea sa foloseasca datele de logare pentru mai multi vanzatori prin sistemul "o singura inscriere".

In ciuda disputelor cu Google asupra felului in care indexeaza si inscrie continutul, industria ziarelor ar putea coopera cu gigantul online, sunt de parere analistii din piata.

Industria ziarelor din Statele Unite a avut cel mai dificil an din ultima jumatate de secol, potrivit cifrelor publicate in luna martie de Asociatia Americana a Ziarelor. Veniturile din publicitatea online si print au scazut cu 16,6% la 37,8 miliarde dolari, o scadere de 7,5 miliarde dolari fata de 2007.

Google nu a fost singura companie IT care a raspuns cererii NAA. IBM, Microsoft, Oracle si altii au venit cu sugestii pentru cum ar putea ajuta editorii sa produca bani din continut.