„Economia” anuala a UEFA Champions League valoreaza 6 miliarde de euro, iar echipa FC Girondins de Bordeaux a castigat in 2009 11,5 milioane de euro jucand in faza grupelor. Anglia, Italia si Spania au avut cele mai mari venituri in 2009
Cele mai bune cluburi de fotbal europene au castigat fiecare in medie 50 de milioane de euro pentru calificarea in fazele superioare ale UEFA Champions League, potrivit unui nou studiu comandat de unul dintre sponsorii oficiali ai competitiei, MasterCard.

Recompensele financiare oferite de catre UEFA sunt in bani (o medie de 14 milioane de euro); o cota din veniturile comerciale ale UEFA din competitie (potentialul pietei estimat la 12 milioane de euro); vanzarea biletelor (estimata la 10 milioane de euro); venituri din activitati de marketing si comerciale, inclusiv sponsorizari si vanzare de produse promotionale, mancare si bautura (estimate la 8 milioane de euro); si cresterea cotei echipei (estimata la 6 milioane de euro).

Studiul, realizat de catre Profesorul Simon Chadwick, unul dintre cei mai renumiti experti la nivel global pe probleme de afaceri din sport, releva ca FC Girondins de Bordeaux a castigat 11,5 milioane de euro numai din premiile in bani, in faza grupelor in 2009, plus 3 milioane de euro pentru ca a ajuns in fazele superioare ale competitiei. Cluburile care au jucat in grupe, dar nu s-au calificat in fazele finale ale UEFA Champions League au avut fiecare, in medie, castiguri totale de 32 de milioane de euro ca urmare a participarii lor.

Anglia, Italia si Spania au beneficiat de castigurile cele mai mari in acest an. Anglia, cu finalista Manchester United FC si patru echipe care au jucat in grupe, a beneficiat de un castig total in valoare de 129,5 milioane de euro (€129.476.000) rezultat din premiile in bani obtinute de cluburile sale. Italia, cu trei echipe calificate in fazele superioare sezonul trecut si patru echipe care au jucat anul acesta in faza grupelor, a castigat 104 milioane de euro (€104.007.000). In aceeasi perioada, cluburile din Spania au castigat 96,9 milioane de euro (€96.947.000), FC Barcelona ridicand trofeul sezonului trecut si patru echipe jucand in faza grupelor in 2009.

„Studiul nostru arata ca, de-a lungul unui an, UEFA Champions League a adus 6 miliarde de euro economiei europene, Anglia, Italia si Spania bucurandu-se de cea mai mare parte parte din aceasta suma” a declarat profesorul Chadwick. „Prin urmare, „economia” anuala a UEFA Champions League este comparabila cu ultima finala FIFA World Cup, care a avut loc in Germania.

Pe langa faptul ca avem de-a face cu un eveniment pasionant pentru iubitorii de fotbal din toata lumea, este in acelasi timp o excelenta platforma de sponsorizare si cu un aport semnificativ la crearea unui mediu economic si comercial sanatos in Europa. Putini stiu ca UEFA a marit premiile in bani pentru acest sezon al UEFA Champions League si, tinand cont ca suntem intr-o perioada economica dificila, a fost cu atat mai pozitiv pentru cluburile de fotbal.”

UEFA premiaza fiecare echipa care se califica in UEFA Champions League cu 3,8 milioane de euro, plus 3,3 milioane de euro pentru participarea in faza grupelor (550.000 de euro pe joc). Castigarea unei grupe a adus 800.000 de euro pe joc castigat si 400.000 de euro pentru o remiza. Accederea in optimi a adus cluburilor un castig de 3 milioane de euro. O calificare in optimi prin castigarea tuturor meciurilor ar fi adus echipei respective un castig de 14,9 milioane de euro numai din premiile in bani.

UEFA va face plati suplimentare echipelor din faza grupelor, in functie de valoarea comerciala a competitiei, pe care raportul MasterCard o evalueaza la aproximativ 12 milioane de euro pentru fiecare club. Studiul arata, de asemenea, ca suma rezultata din vanzarea biletelor este in medie de 8,55 milioane de euro pentru faza grupelor, la care se adauga venituri din activitati comerciale si de marketing - in medie, 6 milioane de euro. In plus, cresterea cotei echipei aduce, in medie, aproximativ 5 milioane de euro, dupa calificarea in fazele superioare.

Profitul economic mediu generat de trecerea de faza grupelor poate fi divizat astfel: pana la 28% premii in bani oferite de UEFA, 24% din potentialul pietei, 20% din vanzarea biletelor, 16% din activitati comerciale si de marketing si 12% din cresterea valorii jucatorilor.

Premiile UEFA in bani inseamna un plus de 3,3 milioane de euro pentru fiecare jucator care a ajuns in sferturi, 4 milioane de euro pentru fiecare semifinalist, 5,2 milioane pentru echipa de pe locul doi si 9 milioane de euro pentru castigatori. Conform studiului MasterCard, echipa care ridica trofeul UEFA Champions League la Madrid in mai 2010 ar putea castiga pana la 31,2 milioane de euro numai din premiile in bani, fara contorizarea veniturilor suplimentare.

Studiul MasterCard privind Finala UEFA Champions League de la Roma din 2009 a aratat ca aceasta a valorat peste 110 milioane de euro pentru castigatoarea FC Barcelona (incluzand premiile complete si veniturile din activitati comerciale si de marketing) si cel putin 65 de milioane de euro pentru echipa de pe locul doi, FC Manchester United. Acest lucru demonstreaza ca premiile in bani reprezinta mai putin de jumatate din totalul castigurilor.

Prin intermediul cercetarilor privind impactul economic al sezoanelor 2006-2007, 2007-2008, 2008-2009 si 2009-2010 ale UEFA Champions League si al sezonului 2008 al Campionatului European, MasterCard este unul dintre furnizorii de top de informatii valoroase din centrul comertului sportiv.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri